رئیس سازمان بسیج حقوقدانان استان کرمان گفت: با توجه به اهمیت فضای مجازی و سایبری همایش کشوری آسیب های اجتماعی و جرایم فضای مجازی در آینده نزدیک در کرمان برگزار می شود.
کد خبر: ۸۹۰۰۴۲۱
|
۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۲
به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان ،  امین مهدی پور درنشست هم اندیشی نخبگان حقوقی و شورای عالی سازمان بسیج حقوقدانان با حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای،معاون اول قوه قضائیه  که در تهران برگزار گردید،ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های صورت گرفته اهمیت کار عملی همراه با رویکرد جهادی را از ظرفیت عظیم بسیج حقوقدانان دانست.
 
مهدی پور عنوان کرد:سازمان بسیج حقوقدانان یکی از اقشار تاثیرگذار در سطح جامعه می باشد که هم می تواند در تقویت نظام سازی براساس فنون پویای اسلامی و تحکیم مبانی عملی ولایت فقیه قدم بردارد
 
مهدی پور اظهار داشت:سازمان بسیج حقوق دانان کمک خوبی برای دستگاه قضایی وحقوقی کشور در راستای تحقق عدالت و خدمت رسانی به مردم است.
 
وی اجرای طرح های  هر مسجد یک حقوقدان و طرح مشاوره حقوقی یاوران عدالت را از طرح های موفق در کرمان برشمرد وافزود:این موفقیت با همکاری و مساعدت دکتر موحد،رییس کل دادگستری استان کرمان و معاونین ایشان حاصل شده است
 
مهدی پور در ادامه ابراز داشت: طرح هر مسجد یک حقوقدان برای اولین بار با همکاری سپاه ثارالله و معاونت فرهنگی دادگستری استان کرمان در سال ۹۵ بصورت آزمایشی انجام و هم اکنون در کل کشور در حال برنامه ریزی است. هم اکنون مقدمات تشکیل مرحله دوم این طرح به صورت ویژه در کرمان و شهرستان ها در حال برنامه ریزی و اجرایی شدن است. 

شناسایی ظرفیت های جدید بسیج ضرورت دارد

معاون اول قوه قضائیه با اشاره به ویژگی‌های بسیج و بسیجی گفت: بسیج به کمیّت وامکانات نگاه نمی‌کند؛ در طول حدود ۴۰ سال که از انقلاب می‌گذرد هر جا امکانات کم است و در آن خبری از زرق و برق و نام ونشان نیست، بسیج حضور داشته است.بسیج می‌تواند زمان را فشرده کند و از امکانات کم بیشترین بهره را ببرد. کار و آرایش و جلسه و تمام امور بسیج باید به گونه‌ای باشد که تمایز آن با سایر بخش‌ها وامور احساس و برجسته شود.
سخنگوی دستگاه قضا با اشاره به ضرورت شناسایی و دسته بندی اولویت‌ها گفت: در شرایط فعلی باید اولویت‌ها را در نظر بگیریم و از پخش ظرفیت و انرژی خود در موضوعات مختلف که در نهایت نمود چندانی هم ندارد پرهیز کنیم؛ البته این امر به معنای غفلت از سایر مسائل نیست؛ اما به هر ترتیب توجه به اولویت‌ها در شرایط فعلی مهم است؛ از این منظر باید توجه شود که اقدامات بسیج حقوقدانان بروز و ظهور داشته باشد و در آن اولویت‌ها رعایت شود.
وی با اشاره به خصوصیت اثرگذاری بسیج، تصریح کرد: از جمله خصوصیات بسیج این است که اثرگذار بر محیط است و محیط را تغییر می‌دهد، از محیط رنگ نمی‌گیرد و اثرپذیر نیست.
 
حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای با بیان اینکه بسیج پیشتاز است و نه تابع، گفت: کسی روی مین می‌رود که خطرپذیر و پیشرو است و توقعی جز انجام وظیفه ندارد. از جمله خصوصیات بسیج این است که به کمیت و امکانات نگاه نمی‌کند که ما این موضوع را در طول این چهل سال دیده‌ایم.
معاون اول قوه قضائیه در پایان خطاب به نخبگان بسیج حقوقدانان گفت: قوه قضائیه در همکاری با شما هیچگونه منعی ندارد؛ اما برای یافتن راه‌ها و روش‌های همکاری باید معاضدت بیشتری صورت گیرد.



ارسال نظرات