معاون امور ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان
محمدیان گفت :رشد و پیشرفت ورزش بانوان حاصل کار تیمی و مدیریتی است که زنان و مردان در قالب تصمیم گیری به توانمندی زنان در عرصه ورزش واقف بوده اند و این مهم باید در استان ها و شهرستان های نیز نهادینه شود.
کد خبر: ۸۹۰۰۴۰۶
|
۲۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۰
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی، فریبا محمدیان معاون امور ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان در جمع نایب روسای بانوان هیات های ورزشی استان مرکزی در محل اداره کل ورزش و جوانان این استان، گفت : بر اساس آمارهای موجود از هر 16 نفر جمعیت مرد در استان مرکزی تنها یک نفر ورزش می کند که دلایل این تفاوت فاحش ورزش مردان با بانوان باید از سوی کارشناسان ورزشی استان مشخص و برای اصلاح آن برنامه ریزی شود.
 
وی ادامه داد: سهم استان مرکزی از جمعیت کشور یک و 79 صدم درصد است اما سهم این استان در سه بخش ورزشی تیم های ملی، مشارکت عمومی و اوقات فراغت به این میزان نیست که نیازمند آسیب شناسی است.
 
معاون امور ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان بیان کرد: ساعات نامناسب اختصاص سالن های ورزشی به بانوان، محدودیت های اجتماعی و کمبود سازه های ورزشی برای بانوان مهمترین دلیل آمار پایین بانوان ورزشکار در تمام نقاط کشور است که حل این مشکلات در دستور وزارت ورزش و جوانان قرار گرفته است.
 
وی اضافه کرد: در احکام برنامه ششم توسعه، سهم 27 درصدی مالیات بر ارزش افزوده باید در تکمیل فضاهای ورزشی، توسعه ورزش بانوان، ورزش همگانی و ورزش جانبازان و معلولان هزینه شود، بنابراین بانوان باید نسبت به حقوق خود در قانون کشور آگاه باشند و با حضور موثر در میادین ورزشی گامی اساسی در راستای جذب اعتبارات ورزش بانوان بردارند.
 
محمدیان با بیان اینکه ورزش بانوان در سطح بین المللی را رضایت بخش دانست و گفت: مدیران کل استانی باید ضمن توزیع عادلانه منابع ورزشی و تصدی گری بانوان در پست های مدیریتی، نسبت به کشف و شکوفایی استعدادهای ورزشی بانوان حتی در روستاها تلاش مضاعف داشته باشند.
 
وی بیان کرد: رشد و پیشرفت ورزش بانوان حاصل کار تیمی و مدیریتی است که زنان و مردان در قالب تصمیم گیری به توانمندی زنان در عرصه ورزش واقف بوده اند و این مهم باید در استان ها و شهرستان های نیز نهادینه شود.
 
معاون امور ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان به توانمندی مربیان زن تاکید کرد و گفت: ورزش بانوان پس از پیروزی انقلاب اسلامی فراز و نشیب های بسیاری را پیموده است و افراد بسیاری برای موفقیت ورزش بانوان فدایی شدند تا امروز بانوان ایران اسلامی در 16 رشته ورزشی در مجامع بین المللی مدال می گیرند و پرچم ایران را به اهتزار در می آوردند.
 
وی بیان کرد: زمینه حضور بانوان در ورزش قهرمانی در دولت یازدهم نیز فراهم شده است و تنها نیازمند حضور مستمر، موثر و همراه با انگیزه و اشتیاق مدال آوری بانوان در میادین ورزشی هستیم.
 
محمدیان با بیان اینکه هم افزایی و ریل گذاری برای توسعه ورزش بانوان، به صورت مجدانه در کشور دنبال می شود، بیان کرد: ابداعات و ابتکارات بانوان به ویژه جوانان در عرصه ورزش و همچنین اجرای طرح های ورزشی رویدادمحور از نیازهایی است که بانوان باید بیش از گذشته به آن توجه کنند.
 
وی با بیان اینکه هیات های ورزشی باید به بخش خصوصی واگذار شود و دولت هیچ نقشی نباید در امور این هیات ها داشته باشد، ادامه داد: کسب و کارهای کوچک مبتنی بر ورزش فراموش شده است و همین امر موجب شده است تا درآمدزایی در عرصه ورزش کشور کاهش یابد.
 
معاون امور ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان اضافه کرد: ایجاد کسب و کارهای ورزشی می تواند تا حد زیادی هزینه ها و منابع دولتی بسیار محدود حوزه ورزش را جبران کند، و با توجه به اینکه استان مرکزی از ظرفیت صنایع مادر تخصصی و درآمد زا برخوردار است می تواند در این مهم پیشرو و الگوی دیگر استان ها باشد.
 
وی تاکید کرد: نهادینه کردن ورزش در خانواده ها و گنجاندن ورزش در اوقات فراغت مردم نیازمند برنامه ریزی جامع و تلاش بیشتر دست اندرکاران است.
 
حضور در آیین تجلیل از نایب روسای هیات های ورزشی و شرکت در جشنواره اقوام ایرانی و بازی های بومی و محلی کشور که در شهرستان دلیجان و روستای جاسب از دیگر برنامه های معاون ورزش بانوان وزارت ورزش در سفر یک روزه به استان مرکزی بود.
ارسال نظرات