خبرهای داغ:
حجت الاسلام علی قابل خبرنگاران را ادامه دهندگان رسالت الهی دانست و گفت: تلاش هر ملتی ارائه ارزشها و ایده های خود بر جهان است و این مهم بر عهده ی خبرنگاران می باشد.
کد خبر: ۸۹۰۰۳۶۸
|
۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۹

حجت الاسلام علی قابل امام جمعه موقت قزوین در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین ضمن تبریک روز خبرنگار و یادی از شهید محمود صارمی در خصوص وظایف خبرنگار انقلابی و تاثیر بالای آن ابراز کرد: طبق آیات قرآن آنهایی را که رسالت الهی را دنبال می کنند از کسی غیر از خدا ترسی ندارند و تنها به دنبال رسالت الهی خود هستند و بنا به گفته امام خمینی(ره) "دنیا بر دوش تبلیغات است" امروزه تبلیغات در راس امور است و خبرنگار و دنیای رسانه همین نقش را ایفا می کنند.

امام جمعه موقت قزوین در ادامه افزود: در دنیای امروز تلاش هر ملتی رساندن توضیح ایده ها و ارزش های خود به گوش جهانیان است. انقلاب فریاد بلندی در دل تاریکی بود و در حال حاضر نیازمند مدافعانی هستند که حقیقت را برای مردم تبیین کنند چرا که دنیا چشمه معارف است. اما در این بین لشکر دشمن طالب بیشتری دارد و فریبندگی در ارائه مطالب هم به جبهه دشمن قوت می دهد. اما با این وجود شایان ذکر است که جبهه حق نیز مشتری داشته اما نیازمند قالبی زیباتردر ارائه مطالب به مردم است.

وی در خصوص ویژگی و وظایف رسانه انقلابی و متعهد ابراز کرد:در این زمینه ویژگی مبلّغ ارزش هاقابل توجه است و هر خبرنگاری که در این وادی قلم می زند می بایست باور و اعتقاد داشته باشند و در مرحله دوم علوم و فنون این مسئله است که تا به امروز زیان های متوجه جبهه حق تبلیغات سوء و بیان نکردن حقیقت ناب و ارزشی بوده است. همچنین خبرنگار و رسانه ارزشی فن بیان حقیقت را هم به اسلوب زیبا فرا بگیرد.

حجت الاسلام قابل تبیین کرد: طبق توصیه های بزرگان دین مکر دشمن را باید شناخت و در مواقع لزوم مچ دشمن را در مقابل دیدگان مردم باز کرد و البته باید درنظر گرفت که اگر این چنین نشود به دردسر می افتیم. همانگونه که شعار کمونیسم جامعه بی طبقه اما در حقیقت عمل خلاف این شعار را اثبات کردند و در نهایت از درون شکست خوردند، دنیای سرمایه داری هم به همین بلا مبطلاست.

وی در ادامه تبیین وضعیت نظام سرمایه دار تصریح کرد: سر و صداهایی در مرکز نظام سرمایه داری جهان و البته حرکت 99% در پاسخ به لیبرالیسم باعث فریب و به انحراف کشاندن جریان شده است و این یکی از روشهای دشمن بوده که در مسیر مبارزه مردم حرکت را به بیراهه می کشاند. همانطور که گفته شد خبرنگار متعهد باید علم خبر و اعتقاد و فن نویسندگی داشته باشد و در عین حال شناخت طرفند های دشمن و نکته مهم ذوق و نبوغی که باعث دسته بندی سریع و به موقع مطالب ارزشی شود.

امام جمعه موقت قزوین در پایان ابراز کرد: حقیقت می بایست در قالبی زیبا که مورد پسند مردم باشد ارائه شود و این اصل در اسلام هم پذیرفته شده است به گونه ای که در زمان صدر اسلام نزول آیاتی که برای منع شراب خواری بود طبق سه مرحله و طی چند سال انجام گرفت و که این درس بزرگی برای اهل خبر می باشد که در رساندن پیام خود فهم طرف مقابل را هم در نظر داشته باشند و به توان او سخن بگویند.

1006/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها