آزادگان حامل عزت و فرهنگ مقاومت هستند و باید این عزت را در خانواده خود نگه دارند و با نگارش خاطرات خود آن را به دیگران انتقال دهند تا نسل‌های بعد قدردان این زحمات باشد و فرهنگ مقاومت به آنها منتقل شود.
کد خبر: ۸۹۰۰۳۵۳
|
۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۳
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، حجت‌الاسلام حسن روحانی با تجلیل از صبر و مقاومت آزادگان دوران اسارت، فرهنگ مقاومت را تعالی بخش عظمت ملت برشمرد و اظهار کرد: آزادگان حامل عزت و فرهنگ مقاومت هستند و باید این عزت را در خانواده خود نگه دارند و با نگارش خاطرات خود آن را به دیگران انتقال دهند تا نسل‌های بعد قدردان این زحمات باشد و فرهنگ مقاومت به آنها منتقل شود.

وی با تقدیر از تلاش خبرنگاران و گرامیداشت یاد و خاطره شهید صارمی افزود: خبرنگاران تلاشگران عرصه رسانه، با زحمات و تلاش‌های خود انتقال دهنده دردها و مشکلات جامعه به مردم و مسؤولان هستند.

امام جمعه بابل تصریح کرد: خبرنگار نباید قلم به مزد باشد و به نفع نیل دیگران خبر بنویسند، باید واقعیت‌ها را صادقانه منتقل کنند تا هم مسؤولان و هم مردم آگاهی کامل پیدا کنند.

روحانی با اشاره به اینکه جهاد کشاورزی با ترغیب کشاورزان به کشت دوم برنج زمینه خودکفایی کشور را فراهم می‌کنند، خاطرنشان کرد: برخی به بهانه آماده‌سازی زمین برای کشت دوم اقدام به آتش زدن کاه‌ها می‌کنند که اقدام بخشنامه‌ای برای ممانعت از این کار فایده‌ای ندارد و باید جلوی این خسارت بزرگ گرفته شود.

امام جمعه بابل یادآورشد: کاه علوفه‌ای بسیار مفید برای دام‌ها است، بخشداران، دهیاری‌ها و جهاد کشاورزی با جمع کردن کشاورزان راه‌های جمع‌آوری کاه‌ها و انتقال آن برای رشد دامپروری، خود کفایی و رشد این صنعت را آموزش دهند.

وی با انتقاد از ورود برنج خارجی به کشور ادامه داد: با ورود فراوان برنج خارجی به مازندران برخی سودجویان اقدام به مخلوط کردن با برنج خارجی می‌کنند که این درد بزرگی است.

امام جمعه بابل با اشاره به اینکه برنج خارجی به وفور وارد این شهر می‌شود و و توسط برخی از تجار در منازل و انبارها با برنج ایرانی مخلوط  و به شهرهای دیگر می‌فرستند، اضافه کرد: شنیده شده است که تجار پاکستانی در این شهرستان حجره‎ای آماده کردند تا برنج پاکستانی را عرضه کنند، مخلوط کردن برنج خیانت بزرگی است و باید مسؤولان به ویژه تعزیرات حکومتی با این لکه ننگ به شدت برخورد کنند.

 وی افزود: در نظرسنجی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از 14 هزار نفر، بیشترین مشکلات گرانی، فقر، بیکاری، بی‌عدالتی، فساد اقتصادی، طلاق و بی حجابی بیان شد که دولت حل این مشکلات را در اولویت قرار دهد و وعده‌های حل مشکلات اساسی مردم را از یاد نبرد.

روحانی تصریح کرد: دولت با کابینه تازه نفس با قوت، قدرت و تجربه چهار سال گذشته کار کند و به گونه‌ای نشود که بعد از چهار سال دولت در میان انبوده مشکلات تنها با یک عذرخواهی کار را به دولت بعد بسپارد.

وی با تقدیر از نیروی انتظامی برای مقابله با بدحجابی و بی‌حجابی ادامه داد:  نیروی انتظامی برای مقابله با بی حجابی و بدحجابی‌ها یک تنه اقدام می‌کند، باید با پدیده برهنگی مقابله شود تا کسی اجازه تعرض به ارزش‌ها را پیدا نکند.

امام جمعه با تبریک به افتخار آفرینی دو بابلی در کنکور سراسری یادآور شد: این افتخارآفرینان نشان دادند که بابل دارای ظرفیت بزرگی است و یک تنه ظرفیت یک استان را در خود جای داده است.

وی با اشاره به اینکه شهید حججی آخرین شهید مدافع حرم بوده که عناصر داعش سرش را از بدن جدا کردند و فیلم و عکس وی را منتشر کردند، گفت: امثال شهید حججی و مدافعان حرم که با حضور در کیلومترها آن سوی مرزها مدافعان کشور هستند، نماینده حقیقی ما هستند نه نمایندگانی که برای عکس سلفی گرفتن با خفت و ذلت با زنی بیگانه در مجلس شورای اسلامی با یکدیگر مسابقه می‌دادند.


ارسال نظرات
پر بیننده ها