مسئول سازمان بسیج دانشجویی گفت: در حال حاضر یکی از ظرفیتهایی که می توان با آن به حل مسائل کشور پرداخت قانون اساسی است . ما باید به قانون اساسی مسلط بشویم و بر اساس آن حرف بزنیم و مطالبه گری کنیم.
کد خبر: ۸۹۰۰۳۴۰
|
۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۶
به گزارش سرویس بسیج دانشجویی خبرگزاری بسیج، داود گودرزی صبح امروز در نشست مدیران بررسی و تحلیل نواحی بسیج دانشجویی سراسر کشور افزود: امروز ما باید ببینم که در 4 سال آینده با چه جریانی روبرو هستیم و دولت قرار است چه کار کند و ما قرار است چه کار کنیم.

وی خاطر نشان کرد: در بحث جهانی در حال حاضر آمریکا در حال کنترل کردن کارهای غیرقابل پیش بینی ترامپ است و آنچه که مشخص است اینکه آمریکا به سمت جنگ سخت و نظامی نخواهند رفت و همچنان فضای نرم و جنگ نرم را دنبال می کنند. از طرف دیگر همچنان به دنبال تقویت جریان اپوزیسون داخل خواهد بود. تقویت جریان های مخالف و منافق منطقه و ملتهب نگه داشتن منطقه برای تشدید بحران ها نیز از دیگر برنامه های آمریکا و غرب است.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی تاکید کرد: متاسفانه در داخل نیز برای جریان غربگرای داخل که از قبل نیز فعال بودند برنامه دارند و به دنبال تقویت آن ها هستند. همچنین می دانند که ما که نمی توانیم به ایران ضربه بزنیم پس باید مردم را از حاکمیت جدا کرده و وقتی هم دین و دیانت آ ن ها را عوض کنیم و هم معیشت سخت باشد به آنچه می خواهیم می رسیم به همین خاطر فضای اقتصادی را نیز سخت می گیرند و تحریم ها را بیشتر میکنند.

گودرزی اظهار داشت: دربحث داخلی نیز دولت آقای روحانی سه چالش اساسی دارد. اول اینکه ستون خیمه گفتمانی این دولت فرو ریخته است. حرف دولت در چهار سال گذشته این بود که ستیز با دنیا و غرب بس است و تنها را حل مشکلات تعامل با غرب است و ما بلد هستیم تعامل کنیم و شما بلد نیستید.

وی ادامه داد: با آمدن ترامپ و اتفاقاتی که برای برجام افتاد دیگر این حرف عملی نیست چون طرف مذاکره ای دیگر وجود ندارد و بنایی بر برداشتن تحریم ها نبوده و نیست.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی تاکید کرد: چالش دوم دولت مسائل و مشکلات اقتصادی کشور است. متاسفانه در دو سال آخر دولت آقای احمدی نژاد و چهار سال گذشته سیاست گذاری درستی در این حوزه نداشتیم. و و سرمایه های فراوان داخلی بکار گرفته نشد لذا ببیکاری بیشتر شده و کارخانه ها تعطیل شدند لذا مشکل جدی در این زمینه وجود دارد.

گودرزی تصریح کرد: چالش سوم این است که ذهنیت این جریان برای حل مشکلات این است که در دنیا نظم نوین جهانی و کدخدایی وجود دارد که باید حرفش را گوش کرد و باید با او ببندیم، در حالی که خود غربی ها به این نتیجه رسیده اند که این نظم نوین جهانی فرو ریخته است.

وی افزود: برای رفع چالش ها دولت در حال انجام سه کار است. اول سرگرم کردن گاه و بی گاه ما با سوژه سازی های مختلف است. کنسرت ، میثم مطیعی، علی مطهری و ... .متاسفانه جریان رسانه ای کشور در طول ماه های اخیر سرگرم سوژه هایی است که مسئله مهم کشور نیست. ما بچه انقلابی ها باید درباره 80 میلیون نفر حرف بزنیم نه 24 میلیون روحانی و 16 میلیون رئیسی . نمی توان گفت همه آن هایی که به روحانی رای داده اند ضد انقلاب و همه 16 میلیون انقلابی است. ما باید طوری حرف بزنیم که 80 میلیون مخاطب ما باشد.

گودرزی اظهار داشت: در پوشش این سرگردم کردن ها اتفاقی که می افتد این است که ما با یک دولت محرمانه رو برو هستیم که پاسخ گو نیست. همه کارها را اول می روند انجام می دهد بعد که کار از کار گذشت عنوان می کنند.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی ادامه داد: کار دوم پیاده کردن کامل سند توسعه پایدار غربی به معنای واقعی کلمه و کاملا محرمانه است. در حال حاضر شاهد آن هستیم که جریان ترجمه، جریان فیلم سازی و جریانهای مختلف فرهنگی و هنری ما بر اساس این توسعه پایدار برنامه ریزی شده است.

وی تصریح کرد: کار سوم اینها این است که عنوان می کنند که پول در کشور نیست، تحریم ها هم که برداشته نمی شود پس باید به سمت شرکت های بین المللی بریم و پای آن ها را در کشور باز کنیم. درعمل وابستگی ما در اقتصاد بیشتر می شود. مثال مهم آن توتال است که می گویند پول نیست و قطر دارد گاز را می برد و توتال را آوردیم.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی گفت: کار مهم و وظیفه مهم ما این است که مواجه فردی با آقای روحانی و با دولت نداشته باشیم بلکه باید مواجه فکری و جریانی داشته باشیم. اگر آقای روحانی جایی صحبت می کند ما نباید همه به آن بپردازیم وتنها یک سایت و یا یک روزنامه ما به آن بپردازد کافی است. بهترین اتفاق برای دولت این است که در راهپیمایی به رئیس جمهور توهین کنیم یا اینکه سایت ها به او توهین کنند.

گودرزی خاطر نشان کرد: نکته دوم ظرفیت قانون اساسی است. در مواجهه با این جریان تنها ظرفیت قانون اساسی است که به درد مامی خورد. ما باید به قانون اساسی مسلط بشویم و بر اساس آن حرف بزنیم.

وی تاکید کرد: نکته سوم در موضوع آتش به اختیار و در بحث ایجابی آن است که مسئله اصلی ما مسئله تربیت است. یکی از کارهای فرهنگی اصلی تربیت خودمان و پیرامونمان است. باید همه ما عناصر تشکیلاتی انقلابی باشیم و در بحث سلبی ان رصد مداوم و هوشمندانه وظائف ذاتی دستگاهها و مطالبه گری دقیق و قاطع و مستدل از انهاست و بطور همزمان و در قالبهای مختلف روشنگری برای مردم است.
ارسال نظرات