عضو کمیسیون اجتماعی مجلس کاهش ساعات کاری زنان را منوط به اجرای کامل قانون در دستگاه های اجرایی دانست.
کد خبر: ۸۹۰۰۳۳۱
|
۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۷
به گزارش خبرگزاری بسیج، رسول خضریدرباره انتقاد معاون زنان ریاست جمهوری مبنی بر عدم اجرای قانون کاهش ساعت کاری زنان در دستگاه ها، افزود: این انتقاد در وهله اول به همین معاونت وارد است که چرا قانون مجلس نتوانسته شکل اجرایی به خود گیرد.

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: باید این سوال را از معاونت امور زنان پرسید که چرا در قالب مجری، این قانون اجرایی نشده است زیرا معاون رئیس جمهور اختیارات زیادی دارد که با استفاده از این اختیارات می تواند قانون کاهش ساعت کاری زنان با شرایط خاص را عملیاتی کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، تصریح کرد: مجلس در این قانون دولت را مکلف به اجرا کرده است اما همچنان شاهد عدم اجرای آن از سوی دستگاه های مربوطه هستیم.

وی یادآور شد: این قانون در راستای حمایت از بانوان بود تا اشتغال مانع لطمه خوردن زندگی آنها نشود در نتیجه ساعت کاری باید کاهش پیدا می کرد تا بهره وری آنها در منزل مورد توجه واقع شود که کمک به انسجام و قوام بنیان خانواده می کند که مورد تاکید همه کارگزاران است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، گفت: امید است همه دستگاه های اجرایی این قانون شکل اجرایی به خود گیرد و متولیان نظارتی بر نحوه اجرای آن داشته باشند.

منبع: خانه ملت

ارسال نظرات