خبرگزاری میزان- رئیس عملیات پزشكی حج هلال احمر گفت: گرما زدگی و بیماری واگیر دار در بین حجاج ایرانی گزارش نشده است.
کد خبر: ۸۹۰۰۳۲۲
|
۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۲
به گزارش خبرگزاری بسیج، پیر حسین کولیوند در مورد آخرین وضعیت حجاج اظهار داشت: خوشبختانه در تردد زائران تاکنون مشکلی به وجود نیامده و حجاج مسن و جوان در تردد مشکلی ندارند و با همکاری کشور عربستان خوشبختانه حمل و نقل حجاج مشکلی ندارد. 

وی در مورد همکاری عربستان با تیم های امدادی و حجاج گفت: در حج امسال همکاری عربستان با زائران و تیم های امدادی ایران قابل تقدیر است و امکانات خوبی در اختیار ما قرار گرفته است. 

به گفته رئیس عملیات پزشكی حج هلال احمر تاکنون فقط یک زائر هرمزگانی به علت ایست قلبی در 84 سالگی جان خود را از دست داده و مابقی زائران در سلامت کامل بوده و مشکل خاصی وجود ندارد. 

کولیوند با بیان اینکه چهار درمانگاه و یک بیمارستان در مکه و مدینه تجهیز و مشغول ارائه خدمات درمانی هستند،تاکید کرد: استقبال عربستان از زائران بسیار خوب بوده است و امیدواریم با امکاناتی که در اختیار داریم بتوانیم خدمات درمانی خوبی را ارائه کنیم. 

وی در مورد گرمای هوا و احتمال گرمازدگی حجاج، گفت:دستورالعمل پیشگیری و درمان گرما زدگی ارائه شده و زائران آموزش های لازم را دیده اند. خوشبختانه تاکنون گرما زدگی و بیماری واگیر دار در بین حجاج ایرانی نداشتیم و شرایط کاملا تحت کنترل است. 

ارسال نظرات