خبرهای داغ:
مراسم رونمایی از کتاب«خیابان تبریز» زندگینامه معلم شهید قدرت الله چگینی در فرهنگسرای رسانه برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۰۰۲۹۲
|
۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۹
به گزارش خبرگزاری بسیج، مراسم رونمایی از کتاب «خیابان تبریز» برگرفته از زندگی معلم شهید «قدرت الله چگینی» که به قلم میثم رشیدی مهرآبادی نوشته شده است، عصر دیروز سه شنبه با حضور جمال الدین چگینی فرزند شهید چگینی و جمعی از نویسندگان و محققین حوزه دفاع مقدس در فرهنگسرای رسانه و شبکه های اجتماعی رونمایی شد.

در این مراسم میثم رشیدی نویسنده کتاب «خیابان تبریز» با بیان اینکه امروز فرزند هشتمم متولد شد، اظهار کرد: پیش از این زندگی نامه شهید چگینی را در قالب کتابی به چاپ رساندم ولی با کمک متولی چاپ کتاب، این کتاب با کیفیت پایینی عرضه شد. در این مدت هر بار به کتاب نگاه می کردم حس خوبی نداشتم به همین منظور زندگی نامه شهید چگینی را در قالب کتاب جدیدی با خاطرات بیشتر به همت انتشارات مجنون به چاپ رساندم.

امیرحسین انبارداران مسئول انتشارات مجنون و نویسنده کتاب های دفاع مقدسی  یکی دیگر از سخنران این مراسم بود.او در این مراسم گفت: خوشحالم که توفیق چاپ این کتاب به انتشارات مجنون رسید و چند برگ به تاریخ پرافتخار دفاع مقدس افزوده شد.

وی با بیان اینکه امیدوارم نهضت چاک کتاب حوزه دفاع مقدس به دست انتشارات خصوصی باقی بماند، افزود: کاش یک سازمان مردم نهاد در کشور وجود داشت تا متولی چاپ کتاب های دفاع مقدسی می‌شد. زیرا هر قدر مردم به یک کتاب نزدیک تر باشند، کتاب از تشریفات دورتر می‌شود.با یک سازمان مردمی میشود کتاب های دفاع مقدسی را از مظلومیت نجات داد.هر قدر به شهرها و روستاهای محروم و دورتر می رویم با شهدای مظلومی آشنا میشویم که ابعاد معنوی گسترده ای دارند.

شه‌روش قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ در سخنانی با اشاره به اینکه مرداد و شهریور ماه یادآور یاد و خاطره شهیدان بابایی، کشوری، رجایی و چگینی است, گفت: شهید چگینی یک چهره شناخته شده در استان قزوین است که اگر امروز در قید حیات بود قطعا یکی از افراد تاثیرگذار در کشور بود. امروز افرادی که در استان قزوین مسئولیتی را برعهده دارند از شاگردان شهید چگینی بودند.

وی افزود: شهید چگینی در قزوین فعالیت های فرهنگی گسترده ای داشت به همین جهت به علی گودرز تبعید شد اما فعالیت هایشان را در آنجا ادامه دادند تا جایی که یکی از افراد تاثیرگذار شهر شدند.زمانی که شهید چگینی در مجلس کاندید شد، سفارش کرده بود که من راضی نیستم یک برگ تبلیغاتی به دیوار منزلی نصب شود پیش از اینکه از صاحب خانه اجازه گرفته شود. این شهیدبزرگوار توسط منافقین شناسایی شده و یک روز در مقابل منزل و در مقابل چشمان مادر به شهادت می رسند.

برپایه این گزارش, شهید قدرت الله چگینی 30 دی 1326، در شهر قزوین به دنیا آمد. پدرش غلامرضا و مادرش معصومه نام داشت. او تا پایان دوره کارشناسی در رشته مترجمی زبان عربی درس خواند. معاون اداره آموزش و پرورش قزوین بود که در سال 1350 ازدواج کرد و صاحب دو پسر شد. او دوازدهم شهریور 1360، در خیابان تبریز واقع در شهر قزوین مورد سوءقصد گروه‌های ضدانقلاب قرار گرفت و بر اثر اصابت گلوله به شهادت رسید. مزار او در گلزار شهدای قزوین و در کنار بارگاه شاهزاده حسین (ع) واقع است.


ارسال نظرات
پر بیننده ها