معاون پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور گفت: باید با هماهنگی و برنامه ریزی راههای انتقال بیماریهای مشترک دام، طیور و انسان را مسدود کرد.
کد خبر: ۸۹۰۰۱۹۵
|
۲۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۸
معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور درگردهمایی مدیران کل دامپزشکی استانهای منطقه ۵ کشورگفت: شیوع بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در اواخر سال گذشته و اوایل امسال در چندین استان کشور از جمله کهگیلویه و بویراحمد موجب از بین رفتن تعداد زیادی ازپرندگان در این استان‌ها شد.
قاسم رضائیان زاده افزود: با توجه به اینکه شروع فصل پاییز میزان ریسک پذیری شیوع این بیماری در استانهای منطقه ۵ کشور شامل فارس، اصفهان، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، هرمزگان و منطقه آزاد کیش بالاست پیش بینی برنامه ریزیهای لازم برای پیشگیری از شیوع این بیماری در این استان‌ها ضروری است. وی جمع آوری مراکز غیر مجاز عرضه مرغ زنده در استان کهگیلویه وبویراحمد را اقدام مناسبی برای مقابله با شیوع بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان بیان کرد و گفت: این بیماری نوعی بیماری ویروسی است که بر اثر مهاجرت پرندگان شایع شده که مهمترین راه مقابله با آن تمهیدات بهداشتی است.
معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور همچنین بر مراقبت از آبزیان و مزارع پرورش ماهیان وتوسعه واکسیناسیون دام برای پیشگیری از بیماری تب کریمه کنگو نیز تاکید کرد.
ارسال نظرات