۵۴ درصد از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان کهگیلویه و بویراحمد را زنان سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۸۹۰۰۱۴۷
|
۲۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۱
مدیرکل کمیته امداد استان با بیان اینکه در جامعه عوامل خاصی موجب رشد آمار اعتیاد و طلاق شده است، گفت: تبعات این افزایش، کمیته امداد را نیز درگیر کرده است، چرا که ساماندهی و رسیدگی به فقر از وظایف ذاتی این نهاد است.
فرید محبی با تأکید بر محدود بودن ظرفیت پذیرش کمیته امداد افزود: افرادی که تحت حمایت این دستگاه قرار می‌گیرند در طول یک دوره معین از خدمات کمیته امداد بهره مند می‌شوند تا پس از دریافت تسهیلات و اقدامات توانمندسازی از چرخه حمایتی خارج شده و افراد نیازمند دیگر وارد این چرخه شوند.
وی با بیان اینکه ۵۴ درصد از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان را زنان سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند ادامه داد: آمار زنان سرپرست خانوار افزایش یافته است.
مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر الگوی فقر از افراد مسن و سالخورده به زنان سرپرست خانوار تغییر کرده است گفت: این تغییر الگو تبعات زیادی برای دستگاه‌های حمایتی مانند کمیته امداد و سازمان بهزیستی به همراه داشته است.
محبی از اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی در چهار ماهه گذشته سال جاری خبر داد و افزود: فعالیت‌های فرهنگی و انجام کارهای گروهی در افزایش سطح آگاهی و دانش افراد نقش بسزایی دارد.
وی برگزاری اردوهای تفریحی و زیارتی، برگزاری کلاس‌های مختلف آموزشی و مهارت آموزی را از جمله برنامه‌های فرهنگی اجرا شده در این مدت عنوان کرد.
محبی با اشاره به اینکه با استفاده از حمایت‌ها و پشتیبانی‌های دولت، خدمات بیشتری به جامعه هدف ارائه می‌شود گفت: یکی از بخش‌های اصلی کمیته امداد توجه ویژه به مناطق محروم است که با این هدف ضریب محرومیت ۷، ۸ و ۹ در اولویت خدمت قرار دارند.
وی با بیان اینکه اشتیاق خیران و گروه‌های جهادی برای خدمت رسانی به مناطق محروم بالاست، ادامه داد: بر همین اساس کمیته امداد به آماده سازی بستر مناسب و راه اندازی کمپین خیران در قالب یک گروه در فضای مجازی اقدام کرده است تا علاوه بر ساماندهی خیران به ترسیم نمایی از این مناطق بپردازد.
محبی گفت: امسال در فراخوان طرح اکرام محسنین که توسط برنامه ماه عسل پخش شد بیش از هفت هزار و ۵۰۰ شماره تلفن به این نهاد ارسال شد که در نهایت بیش از چهار هزار نفر برای حمایت از این فرزندان اعلام آمادگی کردند.
ارسال نظرات