خبرهای داغ:
فتاح در جمع کارکنان کمیته امداد حضرت امام شاهرود گفت: از زمان آغاز به کار صندوق قرض الحسنه امداد ولایت، از اردیبشهت امسال تاکنون بیش از 350 میلیارد تومان وام به مددجویان پرداخت شده است
کد خبر: ۸۹۰۰۱۳۱
|
۲۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، پرویز فتاح در جمع کارکنان کمیته امداد امام خمینی(ره) شاهرود در کانون فرهنگی امام خمینی (ره) این شهر در سخنانی با بیان اینکه دولت به تعهدات خود نسبت به کمیته امداد عمل کرده و اعتبارات این نهاد بیشترین تخصیص را داشته است اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی هم با افزایش اعتبارات کمیته امداد در بودجه امسال و همچنین برنامه ششم توسعه سنگ تمام گذاشته است.

وی افزود: برنامه پنج ساله این نهاد توسط هیات امنا تدوین شده و در شرایطی که هیات امناها در کشور تشریفاتی هستند و یک یا دو بار در سال نشست برگزار می کنند، اعضای هیات امنای کمیته امداد پارسال در 45 نشست شرکت کرده اند.

فتاح با تاکید بر اینکه نکته که مشکل کمیته امداد پول نیست ، بلکه نیازمند رفتاری همراه با تکریم نسبت به مددجویان است، از افزایش 15 درصدی صدقه در چهار ماهه نخست امسال هم خبر داد و گفت: امسال میزان زکات فطره دریافتی کمیته امداد با رشد سه برابری رو به رو بوده و این امر نشان از افزایش اعتماد مردم به این نهاد انقلابی است.

وی بالاترین افزایش بودجه در میان دستگاه های اجرایی کشور در سال 96 را متعلق به کمیته امداد دانست و اضافه کرد: پارسال یکهزار میلیارد تومان وام اشتغال برای کمیته امداد در نظر گرفته شده و 100 درصد آن نیز جذب شده است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی کشور با بیان اینکه این عدد در بودجه امسال با رشد بیش از 2 برابری به 2 هزار و 100 میلیارد تومان رسیده است به تاسیس صندوق قرض الحسنه امداد ولایت، اشاره کرد و گفت: در شرایطی که مجوز تاسیس هیچ صندوقی در کشور صادر نمی شود، این اجازه به کمیته امداد داده می شود و قرار است در هر استان تنها یک شعبه داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه از زمان آغاز به کار صندوق قرض الحسنه امداد ولایت، از اردیبشهت امسال تاکنون بیش از 350 میلیارد تومان وام به مددجویان پرداخت شده است بیان کرد: سقف پرداخت وام در صندوق قرض الحسنه پنج میلیون تومان بوده و با پرداخت این میزان وام طی سه ماه، تقریبا صف طولانی متقاضیان وام های خرد، شکسته شده است.

وی ادامه داد: افراد زیر پوشش کمیته امداد برای دریافت وام از این صندوق نیازمند ضامن نبوده و مستمری یا یارانه آنان به عنوان ضمانت پذیرفته می شود اما به افرادی غیر از مددجویان هم با یک ضمانت ساده تسهیلات پرداخت می شود.

فتاح عنوان کرد: این صندوق نوپا در نخستین فرصت به شبکه شتاب کشور وصل شد و بنابر توافق انجام شده با بانک ملی به عنوان بانک عامل، قرار است به دارندگان حساب، علاوه بر کارت اعتباری، دسته چک نیز داده شود.

وی ادامه داد: شعار صندوق بهره جای دیگری است و میزان مجاز کارمزد بنا به فرموده علما چهار درصد است اما این صندوق کارمزد را به سه درصد هم کاهش داده و این میزان در آینده کمتر نیز می شود و بهره سپرده گذاران در این صندوق معنوی بوده و آنان برای بازگشایی گره ای از کار همنوعان خود با خدا معامله می کنند.

لازم به ذکراست: کمیته امداد امام خمینی (ره) در شهرستان شاهرود چهار هزار و 761 تن زیرپوشش دارد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها