تدوین و آمادگی اجرای سندطرح آمایش سرزمینی استان

استاندار در نشست کارگروه آمار و آمایش استان، گفت: در این سندسند طرح آمایش سرزمینی استان آماده ی اجرا عوامل قطعی دخیل در توسعه استان به عنوان استراتژی و راهبرد اصلی مورد توجه است.
کد خبر: ۸۹۰۰۰۵۶
|
۲۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۸
موسی خادمی با بیان اینکه این سند خیلی وسیع و حجیم بوده که در آن به همه مسائل توسعه ای و چشم انداز استان پرداخته شد افزود: این سند توسط مشاوران با همکاری همه دستگاه های اجرایی استانی و شهرستان ها، از جمله مدیریت و برنامه ریزی استان مطالعه، تبیین و تدوین شد و هم اکنون آماده اجرایی شدن است .
استاندار بیان کرد: کهگیلویه وبویراحمد در تهیه و تدوین این سند در سطح ملی از استان های پیشتاز به لحاظ تسریع در تهیه، حجم، محتوا و عنوان شاخص ها شناخته شد.
خادمی گفت: تهیه و تدوین طرح و نقشه جامع و سند پایه و ملی آمایش سرزمین کهگیلویه وبویراحمد به منظور برنامه ریزی، ساماندهی و توسعه همه عوامل و زیرساخت های جغرافیایی، صنعتی، اقتصادی، ارتباطات و نیروی انسانی، حمل و نقل، گردشگری، سرمایه گذاری، نفت و گاز، آب، خاک و کشاورزی، جنگل و مرتع به عنوان زیر بنایی برای افق 1404 مطالعه، طراحی و تهیه شده است.
استاندار افزود: در این سند خطوط  و اهداف اصلی و با لحاظ کردن دیدگاه های  کلان  ملی و منطقه ای در رابطه با عناصر  ظرفیتی استان در ایجاد تعادل، توازن و مساوات بین مناطق مختلف(توزیع عادلانه ثروت، تعادل جغرافیایی بین مناطق فقیرنشین و ثروتمند )مورد توجه قرار گرفته است.
 خادمی گفت: همچنین توزیع مناسب امکانات و خدمات شبکه های شهری، تعدیل حاشیه نشینی، توانمند کردن مناطق محروم، کاهش تبعیض اجتماعی به منظور تغییر وضعیت موجود و تلاش برای رسیدن به وضعیت مطلوب در بدنه این سند به عنوان برنامه توسعه ای و چشم انداز استان دیده شده است.
در این کارگروه از سوی استاندار دستور لازم برای آمادگی مسئولان استان برای اجرایی کردن سند آمایش سرزمینی صادر شد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار