تشویق و ترغیب خیرین و جلب مشارکت‌های مردمی نیازمند همکاری بین بخشی در کهگیلویه و بویراحمد است.
کد خبر: ۸۹۰۰۰۵۲
|
۲۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۲
مدیرعامل مجمع خیرین سلامت استان در نشست بررسی زمینه‌های مشترک همکاری‌های بین مجمع و معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: این نشست فرصت ارزشمندی برای شکل‌گیری گفت‌وگوی گسترده در بین کارشناسان و خیران در مسیر اجرای سیاست‌ها و برنامه‌های هر دو نهاد است.
سالار جوکار افزود: برای گسترش امور بهداشت، درمان و آموزش پزشکی استان نیازمند بهره مندی از توانمندی‌های مادی و معنوی بانوان خیر هستیم.
وی ادامه داد: تشویق و ترغیب توانگران و نیک اندیشان در این زمینه نیازمند همکاری‌های بین بخشی است.
مدیرعامل مجمع خیرین سلامت استان گفت: طرح‌های مختلفی در این مجمع برای جذب مشارکت‌ها در حال اجراست که طرح همیار من و خانه به خانه با خیران از جمله این برنامه‌ها است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان نیز در این نشست با تاکید بر شناسایی خیرین و واقفان سلامت در مناطق و محلات مختلف استان گفت: خیرین در تامین و ارتقاء سطح سلامتی جامعه و تحقق اهداف دانشگاه علوم پزشکی نقش ارزنده‌ای را ایفا می‌کنند.
نعیمی در ادامه با اشاره به برخی مشکلات و موانع تحقق این اهداف افزود: شناسایی نیازهای ساختاری و بهداشتی حوزه سلامت در مناطق مختلف و موانع اجرایی آن ضروری است.
وی نقش آگاهی بخشی و اطلاع رسانی در این حوزه را غیرقابل انکار دانست و ادامه داد: باید از ظرفیت رسانه‌ها در این خصوص استفاده کرد.
رئیس شورای مشارکت‌های زنان مجمع خیرین سلامت استان نیز در این نشست با بیان اینکه معاونت بهداشتی استان اولین دستگاه استان است که آمادگی خود را برای همکاری با شورای مشارکت‌های بانوان خیر سلامت مجمع خیرین سلامت استان اعلام کرده است گفت: تلاش می‌کنیم با مساعدت همه‌ی خیرین زمینه‌ی برگزاری نشست با همه‌ی ادارات و امضا تفاهم نامه همکاری را فراهم کنیم.
قربانی با اشاره به اینکه شورای مشارکت‌های بانوان خیر سلامت از ظرفیت همه‌ی اقشار همچون پزشکان، کارمندان و اصناف برای ارتقا سلامت جامعه بهره خواهد برد افزود: از همه‌ی بانوان علاقمند و نیکوکار دعوت می‌شود برای مشارکت در فعالیت خیرخواهانه این شورا به مجمع خیرین سلامت استان مراجعه کنند.
وی با اشاره به لزوم شناسایی بیماران نیازمند و صعب العلاج در استان ادامه داد: طرح ابتکاری همیار من برای اولین بار در استان برای یاری و کمک به همین بیماران در استان اجرایی می‌شود.
رئیس شورای مشارکت‌های زنان مجمع خیرین سلامت استان با اشاره به طرح جمع آوری وسایل و تجهیزات پزشکی دست دوم بلااستفاده در منازل مردم گفت: افراد نیکوکار می‌توانند وسایل و تجهیزات پزشکی بدون استفاده در منازل خود را برای استفاده مجدد بیماران نیازمند به مجمع خیرین سلامت استان به نشانی یاسوج، جنب شرکت گاز استان، خیابان ورزش، کوچه مولوی یک اهدا کنند.
نگین تاجی از منتخبان پنجمین دوره شورای شهر یاسوج نیز در این نشست با اشاره به حمایت ویژه شورای جدید و شهرداری یاسوج از فعالیت‌های خیرخواهانه خیرین در بخش سلامت گفت: در آینده‌ای نزدیک تشکیل کمیسیون سلامت در این راستا در دستور کار قرار خواهد گرفت.
ارسال نظرات