جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: امروز آمریکا گرفتار شده و در مقابل ایران متوقف و عاجز شده است.
کد خبر: ۸۹۰۰۰۱۷
|
۲۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۳
به گزارش خبرگزاری بسیج، سردار حسین سلامی امشب در نخستین یادواره شهدای اطلاعات جنوب شرق در حسینیه ثارالله کرمان اظهار داشت: شهدا زنده‌اند و نزد خداوند روزی می‌خورند و این ارزنده‌ترین موقعیتی است که انسان مومن می‌تواند به‌دست آورد.

وی بیان داشت: شهدا اسناد ارزنده حقانیت اسلام و انقلاب هستند، استخوان‌هایی که در این تابوت‌ها به عنوان حجت‌های بالغه الهی مقابل چشمان ما در این محفل حضور دارند، استوانه‌های مستحکم هویت دینی و اسلامی ما هستند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: اگر امروز در این دریای مواج آتش در این عالم ملتهب و میان امواج خروشان دشمن از ریز و درشت و دور و نزدیک صف کشیده‌اند تا امنیت کشور، شرافت ملت، شخصیت و اعتبار و منزلت جامعه ما را مورد تهدید قرار دهند و نمی‌توانند به تاریخ و جغرافیای این کشور نفوذ کنند به واسطه ایثارگری شهدایی است که قامت مطهرشان در این جلسه حضور دارد.

وی گفت: پذیرش خطر، فدا شدن، باختن جان برای عزت یافتن یک ملت، یاری کردن دین خدا در مقابل کفار، کشیدن شمشیر از نیام و خوابیدن بر روی سیم خاردار و التماس به دیگران که معبری از وجود یک انسان ساخته شود برای خرد کردن استخوان‌های دشمن، کار آسانی نیست و ایمانی ژرف، دلی دریایی و روحی آسمانی و شجاعتی وصف‌ناپذیر می‌خواهد.

سلامی تصریح کرد: شهدای اطلاعات جزو هوشمندترین، شجاع‌ترین، با معرفت‌ترین و مقاوم‌ترین عناصر در میان رزمندگان ما بودند، طی کردن میادین مین، عبور از خط دشمن، انداختن نگاه به عمق سپاه دشمن آن هم به تنهایی نشان‌دهنده اوج عزت برادرانی است که در بخش اطلاعات جنگ شهید، جانباز و اسیر شدند و یا سالم ماندند و امروز در جمع ما هستند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار کرد: افتخاری برای ماست برای حضور در جمع مردان آسمانی و خانواده صبور و شریف آنها که به احترام تواضع دست آنها را بوسیده و خاک پای پدران شهید را به تبرک به چشمان می‌کشیم.

وی بیان داشت: شهدا به آرزوی خود رسیدند، اما خانواده آنها آرزوهای خود را بدرقه کردند و به خدا تقدیم کردند که این ایثار بالاتری است، درود خدا بر آنها که چنین ایستادند، صبر کردند و توکل به خدا داشتند و از ائمه توسل جستند.

سلامی ادامه داد: دفاع مقدس مقطعی از تاریخ نیست که در زمان خود متوقف شود، ایثار آنها تنها به مقطع جنگ تحمیلی مربوط نیست، آنها زیربنای امنیت و کرامت جهان اسلام را ساختند.

وی گفت: هر ملتی با هویت خود زنده است و جهان او را به واسطه آن مفاهیم می‌شناسد، شهدا هویت جدیدی برای ملت ایران نوشتند، با این مفاهیم که ملت ایران مقاوم برابر استکبار، مومن و مستقل، شجاع و صبور و پایبند به ولی فقیه زمان خود است.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه امروز آمریکا گرفتار شده و در مقابل ایران متوقف و عاجز شده است، ابراز داشت: اگر امروز در مقابل صف‌آرایی دشمنان بزرگ ایستاده‌ایم با اعتماد به نفس و توکل بدون هراس از استقلال، آزادی، عدالت، اخلاق و احکام اسلام دفاع می‌کنیم به برکت روح بلندی است که این جوانان در پیکره جامعه ما تزریق کردند. 

سلامی ادامه داد: وقتی با دشمنان در جنگ تحمیلی می‌جنگیدیم، همه چیز به نفع آنها بود، آمریکا و اروپا و اعراب در یک جبهه مقابل ما ایستاده بودند، در تحریم، انزوا و فشار روانی همه به نفع دشمن بود و تنها آنجا اوج شکوه غلبه ایمان بر شمشیر آشکار شد، آن دفاع مقدس انبساط عاشورا بود در هشت سال دفاع مقدس براساس وسعت وجودی این ملت هشت سال امتداد عاشورا واقع شد و شکوه دیگری برای ملت ایران و جهان اسلام ساخت.

وی اظهار کرد: کدام ملت توانسته برابر آمریکا 38 سال بایستد، چند رژیم توسط آمریکا زیر و رو شده و قدرت‌های بزرگی فروپاشانده است، اما امروز در مقابل ملت ایران متوقف شده و عاجز است، گرفتار بی‌عملی شده و هیچ گزینه‌ای غیر از روی کاغذ ندارد و در میدان عمل هیچ‌کاری نمی‌تواند انجام دهد.

سلامی گفت: چه تفکر، جامعه و رهبرانی توانستند اینگونه جهان اسلام را به یک آوردگاه بزرگ جهاد علیه مسلمانان جهان اسلامی تبدیل کرده و هیچ منطقه امنی برای دشمنان نگذارند؟

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: در لبنان حزب‌الله درخشید و امروز به استوانه‌ای از مقاومت به عنوان عاملی در تغییر و معاملات سیاسی در منطقه تبدیل شده و دامنه‌های تاثیر آن جهانی شده است.

وی ادامه داد: در سوریه که استکبار قصد داشت حلقه مقاومت مرکزی را در هم بشکند و فلش‌های راهبردی خود را به عراق، لبنان و ایران و سایر نقاط ... ادامه دهد اما با هدایت‌های مقام معظم رهبری راه را بر موفقیت آنها بسته و آنها هیچ دست برتری در میدان ندارند و ظرفیت آنها برای تحول در میدان تمام شده است.

سلامی افزود: دشمنی که با آن روبه‌رو هستیم، توانایی درک منطق ندارد و فقط قدرت را درک می‌کند و به قدرت احترام می‌گذارد.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: ارواح طیبه به همه ما حیات طیبه اهدا کرده‌اند، آنها برای ما تاریخ ساخته‌اند و امنیت آورده‌اند و تجلیل شما از این شهدا به معنی ادامه راه آنها است.

وی افزود: راه را در زمین و دریا و آسمان بسته‌اند و هیچ راهی برای آنها مفتوح نیست تا زمانی که این ملت مطیع رهبر خویش است و دین خدا را یاری می‌کند هرگز هیچ شکستی حتی شکست کوچک به نام او ثبت نخواهد شد و تاریخ نزدیک به 40 سال مصداق این عبارات هستند، ضمن آنکه تکیه‌گاه ما آیات درخشان قرآن است.

سلامی گفت: امروز دشمن نمی‌خواهد فقط ما را تحریم کند اساس مواجهه دشمن با ما تحریم نیست ما در موضوع تحریم اشباع شده‌ایم، اما گزینه دیگری ندارد و فضای روانی پیچیده‌ای برای ما ساخته است، آنها تصور می‌کنند که با ارعاب، ملت ایران تغییر رفتار می‌دهد و تسلیم خواسته‌های دشمن می‌شود، آنها می‌خواهند آمریکاهراسی را ترویج کنند، اما ما ظرفیت‌های دشمن را می‌دانیم و به اندازه‌ای که بر او غلبه کنیم انباشته‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: آنها در هشت سال دفاع مقدس نتوانستند بر ملت ما غلبه کنند، امروز که ملت ایران نسبت به هشت سال دفاع مقدس قوی‌تر شده است هرگز راه نفوذ دشمن را در جامعه به دشمن نخواهیم داد.

ارسال نظرات