خدمات متعدد قابل ارائه در قالب اردوهای جهادی چند سالی است که گره از مشکلات مناطق متعددی برداشته و در این میان دانشجویان بسیجی طیف اثرگذاری از خدمات را به اقشار محروم ارائه می‌کنند که ساخت مراکز درمانی و ارائه خدمات بهداشتی از جمله آنهاست.
کد خبر: ۸۸۹۹۹۶۴
|
۱۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۶
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، بسیج همواره به عنوان نیروی پای کار انقلاب اسلامی که برخاسته از بطن مردم است مطرح بوده و همین مردمی بودن سبب شده تا دشمنان نظام و انقلاب در برهه‌های مختلف پس از تشکیل بسیج مستضعفین احساس خطر کنند و به تبلیغات منفی علیه آن دست بزنند

فعالیت‌های سازمان بسیج مستضعیفین در حوزه‌های مختلف فرهنگی، هنری، معرفتی، امنیتی، خدماتی و سازندگی انجام می‌پذیرد و بررسی کارنامه عملکرد این نهاد مردمی و انقلابی در این حوزه‌ها نشان از ظرفیت بالای موجود در این تشکیلات دارد.

احیای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی با اردوهای جهادی

اقتصاد مقاومتی از جمله کلیدواژه‌های مورد تاکید و در عین حال مغفول مانده مقام معظم رهبری است که امید است با مجاهدت‌های بسیجیان در این عرصه بتوان آن را به گفتمان نخست انقلاب اسلامی بدل کرد از همین رو یکی از رسالت‌های مهم و حیاتی بسیج در این راه کمک به اقشار آسیب پذیر و تلاش برای محرومیت‌زدایی از سیمای شهر‌ها است.

نیروی انسانی پای کار و متعهد از جمله ظرفیت‌های غیرقابل انکار بسیج است که مورد توجه رهبری انقلاب نیز قرار گرفته و ایشان در این ارتباط فرمودند که «یکی از ظرفیت‌های مهم ما در بسیج ظرفیت نیروی انسانی است» همچین ایشان بسیج را به عنوان یک نیروی کارآمد برای همه میدان‌ها معرفی می‌کند و معتقد است که انکار آن خیانتی عظیم بر کشور است.

چند سالی است که برگزاری اردوهای جهادی توسط اقشار مختلف بسیج از بسیج دانش آموزی و دانشجویی گرفته تا بسیج اساتید و پزشکان انجام می‌گیرد و به دلیل گستره زیاد، خبر این فعالیت‌ها به تیتر روزانه مطبوعات و خبرگزاری‌ها تبدیل شده است و اینک در فصل تابستان با توجه به تعطیلی مراکز آموزشی برگزاری اردوهای جهادی دانش آموزی و دانشجویی در این فصل بیش از فصول دیگر انجام می‌گیرد.

از برکات برگزاری این اردو‌ها در قالب دانش آموزی و دانشجویی علاوه بر تقویت معنویت و پرورش روح و جسم جوانان فعال در این عرصه آشنایی بیشتر مدیران آینده کشور با مسائل و مشکلات مردم است.

اردوهای جهادی دانشجویی مصداق بارز آتش به اختیاری

گروه‌های جهادی بسیاری در آذربایجان غربی وجود دارد که در حوزه‌های مختلف خدمات‌رسانی مشغول فعالیت و ایثار هستند و با توجه به تخصص‌های مختلف هر یک به چندین کارگروه تقسیم شده‌اند.

این جوانان آتش به اختیار تلاش می‌کنند تا در خلأهای مدیریتی موجود در جهت برطرف کردن محرومیت از کشور همه دست به دست هم دهند و بدون هیچ چشم داشتی مشکلات موجود را برطرف کند.

یکی از نیازهای اساسی هر منطقه نیاز به خدمات بهداشتی و درمانی است که امروز به همت گروه‌های جهادی بسیج دانشجویی شاهد کلنگ‌زنی نخستین درمانگاه تخصصی خیریه در حاشیه شهر ارومیه هستیم.

تربیت مدیران آینده کشور در اردوهای جهادی

جانشین فرمانده سپاه آذربایجان غربی با اشاره به رسالت بسیج و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در رفع محرومیت از کشور اظهار داشت: برابر فرمایشات مقام معظم رهبری در رسیدگی به مناطق کم برخوردار گروه‌های جهادی در قالب گروه‌های دانش آموزی و دانشجویی در سراسر استان راه‌اندازی شد که هدف از تشکیل این گروه‌ها فرهنگ‌سازی برای انجام کار خیر و عام المنفعه است.

سرهنگ الهوردی داداش‌زاده گفت: این گروه‌های جهادی با امکانات بسیار محدود و با هیچ چشم داشتی فعالیت‌های پل سازی، جاده سازی، ساختن خانه عالم، غسالخانه، کمک به مرمت مساجد را در مناطق روستایی، مناطق شهری کم برخوردار انجام می‌دهند و با احیای بحت اقتصاد مقاومتی بیشترین بازدهی را با کمترین امکانات دارند.

داداش‌زاده عنوان کرد: خدمت در این گروه‌های جهادی به نوعی تمرینی است برای آینده تا از بین این بچه‌های تلاشگر مدیرانی لایق و در تراز انقلاب اسلامی سرکار بیایند تا بتوانند با روحیه انقلابی و جهادی به مردم و نظام اسلامی خدمت کنند.

کاهش بزه‌های اجتماعی به دنبال توجه بیشتر به مناطق محروم

فرمانده ناحیه مقاومت سپاه ارومیه با اشاره به رسالت‌های سازمان بسیج مستضعفین در محرومیت‌زدایی از کل کشور اظهار کرد: در راستای ابلاغ برنامه‌های طرح کرامت 2 از طرف سازمان بسیج مستضعفین کل کشور این سازمان در آذربایجان غربی با تشکیل قرارگاه امام جواد (ع) در ناحیه مقاومت بسیج سپاه ارومیه نسبت به شناسایی مناطق کم برخوردار و فاقد امکانات رفاهی گام برداشت.

سرهنگ کریم علی‌نژاد گفت: بدین منظور اقدامات لازم برای رفع محرومیت از مناطق کم برخوردار حاشیه شهر با هدف پیشگیری از تخلفات و بزه‌های ناشی از آسیب‌های اجتماعی که اغلب گریبان‌گیر خانواده‌های کم بضاعت از لحاظ مالی می‌شود انجام گرفت.

علی‌نژاد افزود: همچنین سازمان بسیج مستضعفین تلاش می‌کند تا به عنوان یک تشکل مردم نهاد و برخاسته از بطن جامعه در راستای مطالبه‌گری از مسئولان دیگر دستگاه‌ها و بهره‌گیری از توانمندی‌های آن‌ها به منظور کمک به اعتلای فرهنگ محرومیت‌زدایی فعالیت داشته باشد.

وی عنوان کرد: از همین رو پیگیری‌های لازم از سوی بسیج ناحیه مقاومت ارومیه برای تامین و تجهیز زیرساخت‌های لازم در مناطق محروم این شهر از ستاد توانمندسازی شهرستان که فرماندار ریاست آن را بر عهده دارد انجام می‌شود.

بسیج همیار دولت در عرصه‌های مغفول مانده

مسئول بسیج دانشجویی سپاه آذربایجان غربی نیز اظهار کرد: دانشجویان انقلابی بسیج دانشجویی آذربایجان غربی در راستای عمل به فرامین مقام معظم رهبری نخستین اقدام جهادی خود را با ساخت درمانگاه تخصصی‌های زنان و زایمان، عفونی، داخلی و قلب برای حاشیه شهر ارومیه آغاز کردند.

سید کاظم یکانی گفت: گروه‌های جهادی استان آذربایجان غربی به دنبال این هدف هستند که نیازهای اولیه و اساسی مردم استان را در مناطق محروم شناسایی و در جهت برطرف کردن آن‌ها اقدام کنند.

یکانی افزود: ما به دنبال این هدف هستیم که در جاهایی که دولت نتوانسته آن طور که باید به ارائه خدمت بپردازد و یا بروکراسی‌های اداری این اجاره را به آن‌ها نداده وارد شده و عمل کنیم.

اولویت شهرداری در محرومیت زدایی از مناطق حاشیه‌ای شهر

شهردار ارومیه با ارائه گزارشی از موفقیت‌های شهرداری در محرومیت‌زدایی از مناطق حاشیه‌ای شهر عنوان کرد: این پروژه بیست و هشتمین پروژه‌ای است که با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی استان و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به انجام می‌رسد.

محمد حضرت‌پور گفت: شهرداری به منظور رفع محرومیت در مناطق کم برخوردار اقدام به ساخت سالن‌های ورزشی، مراکز بهداشتی کرده است و در همین راستا در آینده‌ای نزدیک شاهد احداث مدرسه‌ای به کمک خیرین خواهیم بود.

ارسال نظرات