عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس بر لزوم کاهش هزینه‎‌ها و توجه ویژه به تولید ملی توسط وزرای تیم اقتصادی دولت دوازدهم تاکید کرد.
کد خبر: ۸۸۹۹۹۶۲
|
۱۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۲
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، نادر قاضی پور در خصوص وزرای پیشنهادی تیم اقتصادی دولت دوازدهم برای حضوردر کابینه، اظهار داشت: آقای آذری جهرمی در شورای عالی فضای مجازی موفق عمل‌نکرده است و فکر نمی‌کنم در سمت وزار ارتباطات و فناوری اطلاعات عملکرد مناسبی داشته باشد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با حضور آذری جهرمی در سمت وزارت ارتباطات مخالف هستم، اظهار داشت: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات را نباید امنیتی کنیم، وزیر گذشته به فکر کارمندان و کارگزاران شرکت مخابرات نبوده است.

باید به مرحله تولید تلفن همراه برسیم

وی در خصوص برنامه‌های مورد نیاز برای چهارسال آینده این وزارت‌خانه، اظهار داشت: هزینه‌ها باید کاهش یابد، به مرحله تولید گوشی تلفن همراه برسیم، کشور را انبار شرکت‌های چینی نکنند تا زمانی که می‌توانیم در کشور تولید داشته باشیم و همچنین به خرید محصولات تولید داخل توجه کند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در خصوص آقای بی‌طرف وزیر پیشنهادی وزارت نیرو، اظهار داشت: در کشور ما کمبود آب نیست بلکه نبود مدیریت مناسب بر آب است، آقای بی‌طرف یک‌بار آمدند اما موفق نبودند و من مخالف حضور ایشان هستم.

به آقای چیت‌چیان نمره صفر میدهم

قاضی‌پور با بیان اینکه آقای چیت‌چیان یک حلقه چاه برای کشاورزان حفر نکرد و من به ایشان نمره صفر می‌دهم، تصریح کرد: آب برای مصارف آشامیدنی و کشاورزی در چهار سال گذشته به صورت عادلانه توزیع نشده و در مهار آب‌ها و بتنی کردن نهرهای آب مصرفی کشاورزان موفق عمل نشد.

وی با تاکید بر اینکه وزیر آینده باید تلاش کند تا کشور دو برابر میزان مصرف داخلی برق تولید کند تا یه‌توانیم صادرات داشته باشیم، بیان کرد: حق و سهم آبه کشور را از رودخانه هیرمند افغانستان و سار سو ترکیه اخذ کند و همچین باید با نیروز‌های انتقال و تزیع باید به‌صورت مستقیم قرارداد بسته شود.

وزیر نفت در استخراج و فروش نفت موفق بود

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در خصوص معرفی مجدد آقای زنگنه برای وزارت نفت، اظهار داشت: آقای زنگنه در بخش استخراج و فروش نفت خام به‌خوبی عمل کرد اما توجهی به خرید از تولیدات داخل نداشت، در کشور ما بیش از صد سال است که نفت استخراج می شود.

وی با بیان اینکه قراردادهای بین‌المللی نفتی محرمانه اعلام شد، گفت: شرکت توتال شریک قطر است و ما این شرکت را در کشور به عنوان پیمانکار وارد بزرگترین میدان گازی جهان کردیم، اگر مردان زمان مشروطه بودند همه ما را به آتش می‌کشیدند به آقای زنگه در دوران چهار ساله وزارت خود نمره ۱۱ می‌دهم.

به خودکفایی تولید بنزین نرسیدیم

قاضی‌پور با بیان اینکه وزیر آینده این وزارت‌خانه نیز باید به خرید تولیدات داخل توجه کند، گفت: چرا باید در کشور ما بنزین وارد شود مگر بعد از برجام تحریم‌ها برداشته نشد چرا ما به خودکفایی در تولید بنزین نرسیدیم، وزیر در زمان افتتاح پالایشگاه ستارگان اعلام کرد در پایان سال ۹۵ مازاد تولید بنزین را صادر می‌کنیم اما چنین اتفاقی صورت نگرفت، باید آمار دقیق اعلام شود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در خصوص معرفی دوباره آقای آخوندی برای وزارت راه و شهرسازی، اظهار داشت: آقای آخوندی چند وقت گذشته به دلیل مشکلات مسکن کارگران، مسکن اجتماعی، رکود حاکم بر بخش مسکن و اینکه چرا باید با وجود تولید هواپیما در داخل با قرارداد محرمانه هواپیما از کشور دیگری خریداری شود طرح استیضاح ایشان در مجلس مطرح شد و ایشان در دوره وزارت خود نمریه زیر ۱۰ می‌گیرند.

لزوم توجه به تولید ریل و واگن ایرانی

وی با تاکید بر اینکه وزیر آینده باید به ریل ایرانی و واگن ایرانی توجه ویژه‌ای داشته باشد، بیان کرد: ناوگان هواپیمایی کشور باید نوسازی شود اما نه با ۴ تا ۶ سال تاخیر، جاده های کشور باید تعریض شود و اینکه چرا با وجود خرید تجهیزات با بارش باران و جریان پیدا کردن سیل تلفات زیادی باید بدهیم.

سرانه مصرف لبنیات در کشور پایین تر از حد استاندارد است

قاضی‌پور همچنین در خصوص معرفی آقای حجتی به‌عنوان وزیر پیشنهادی جهاد و کشاورزی، اظهار داشت: آقای شریعتمداری یک وارد کننده است، ما باید طبق برنامه پنج ساله چهارم و پنجم به بسیاری استانداردها می‌رسیدیم، چرا سرانه مصرف لبنیات در کشور تا این میزان کاهش پیدا کرده، به ایشان در پایان دوره چهارساله وزارت خود نمره صفر می‌دهد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزیر بعدی در کابینه باید توجه ویژه‌ای به آب کشاورزی، کود، سم و خرید تضمینی محصولات کشاورزان داشته باشد، تصریح کرد: قیمت پیاز چگونه به کیلیو ۵هزار تومان رسید در صورتی که از کشاورز کیلیویی ۳۰۰تومان خریداری شده، تمامی این موارد از نشانه‌های بی‌کفایتی وزیر مربوطه است.

وی در خصوص معرفی آقای شریعتمداری به عنوان وزیر پیشنهادی وزارت صنعت، معدن و تجارت، اظهار داشت: آقای شریعتمداری فردی بازرگان است اما صنعتی نیست من نیز تا همین حد از او شناخت دارم، به وزیر سابق این وزارت خانه نمره ۱۴ می‌دهم.

ورود هرگونه محصول مشابه تولید داخل باید ممنوع شود

قاضی پور با تاکید بر توجه ویژه وزیر صنعت به تولید ملی، بیان کرد: ورود هرگونه محصول مشابه تولید داخل باید ممنوع باشد از خودرو گرفته تا قطعات حساس، حتما اگر تولید ملی رونق به‌گیرد به موازات آن شاهد افزایش حجم صادرات می‌شویم.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در خصوص معرفی کرباسیان به عنوان وزیر پیشنهادی اقتصاد نیز، اظهار داشت: آقای کرباسیان به گمرکات کشور سروسامانی داده، کرباسیان برای فرمانده اقتصادی شدن در کشور نباید اجازه دهد هر کسی در کابینه دولت فرمانده اقتصادی شود.

احترام به ارزش پول ملی و تجمیع بانک‌های حاکمیتی اولویت‌های وزارت اقتصاد

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه قدرت کرباسیان از طیب‌نیا در بحث وزارت کمتر است، خاطرنشان کرد: به عملکرد وزیر سابق اقتصاد کشور نمره ۱۳ می‌دهم، احترام به ارزش پول ملی و جمع‌آوری موسسات مالی و اعتباری، تجمیع بانک‌های حاکمیتی، تجمیع بانک‌های خصوصی، افزایش سرمایه بانک‌ها و اعطاء سرمایه در گردش به کلیه واحدهای تولیدی که بازار هدف و فروش دارند باید از اولویت‌های وزیر آینده باشد.

منبع: اروم نیوز
ارسال نظرات