کارگاه آموزشی بسیج خواهران سپاه بوکان با موضوع مشاوره و پیشگیری از طلاق در بین زوج های آسیب دیده برگزار شد .
کد خبر: ۸۸۹۹۹۵۵
|
۱۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۳
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، در این کارگاه که با حضور جمع کثیری از خوهران بسیجی در محل مسجد جامع شهرستان بوکان برگزار گردید مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه این شهرستان گفت: اختلافات خانوادگی کارکرد خوب و سالم خانواده را از بین می برد.

حجت الاسلام روح ا... فتحی افزود: پدیده طلاق تاثیر فراوانی در به هم زدن تعادل روحی و روانی انسان ها دارد و در نهایت آثار شوم آن به جامعه بازگشته و منجر به کاهش انسجام و یکپارچگی اجتماعی می شود وکانون مقدس خانواده ها را از هم می پاشد.

وی فروپاشی خانواده و آسیب رساندن به آن را از جمله مهم‌ترین مسائل دنیای مدرن دانست و گفت: دنیای نوظهور مجازی در سرعت بخشیدن به فروپاشی خانواده نقش بسیار موثری ایفا کرده و آثار آن را از درون خانواده و لایه‌های پنهان، به محیط‌های اجتماعی کشانده است که بارزترین نمود آن را در مشاجرات خانوادگی و درخواست‌های طلاق که یکی پس از دیگری به دادگاه‌های خانواده سرازیر می‌شود، شاهد هستیم.

حجت الاسلام فتحی مهم ترین عوامل اجتماعی طلاق را فاصله گرفتن از ارزش های دینی و قرآنی، عدم فهم و درک متقابل و حمایت،مشکلات اقتصادی، اعتیاد، ناهمگونی فرهنگی، نارضایتی زناشویی، زندگی کردن به سبک غربی، پیروی نکردن از آیین و سنن زندگی اسلامی، تفاوت سطح اقتصادی زوجین، تجمل گرایی و عدم آموزش مهارت های لازم برای زندگی خانوادگی ، و همچنین تهاجم فرهنگی غرب دانست، و افزود: پدیده طلاق به عنوان یک امر تلخ، همواره از سوی عموم جامعه، مورد قبح بوده است.

وی تصریح کرد: مسلماً ادامه روند طلاق ، برای فردای خانواده و جامعه، بسيار نگران‌كننده است و ‌می‌تواند به یک معضل بزرگ برای جامعه تبدیل شود، چرا که مسئله طلاق فقط یک موضوع فردی نیست بلکه آسیب های اجتماعی زیادی در پی دارد.

گفتنی است در این کارگاه آموزشی مطالب سودمند درخصوص راهکارهای جبران اثرات عدم حضور سرپرست خانواده و عواقب ناگوار طلاق بر فرزندان ارائه شد.

ارسال نظرات