خبرهای داغ:
فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان مطرح کرد

امر به معروف مهمترین رکن اعتقادی برای حفظ نظام و اعتقادات اسلامی

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان گفت: یکی از مهمترین ارکان و رکن اعتقادی ما برای حفظ نظام و اعتقادات اسلامی امر به معروف و نهی از منکر است.
کد خبر: ۸۸۹۹۹۰۷
|
۱۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۶
امر به معروف مهمترین رکن اعتقادی برای حفظ نظام و اعتقادات اسلامی
به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سردار مظاهر مجیدی امروز در همایش علمی تخصصی امر به معروف و نهی از منکر که در مجتمع انصار همدان، اظهار داشت: سال گذشته شعار سپاه این بود که بتوانیم در زمینه این فریضه فراموش شده امر به معروف و نهی از منکر اقداماتی را انجام دهیم.

وی گفت: شعار سپاه در سال 95 بر این مبنا بود که بستر کار را فراهم کنیم و برنامه های آموزشی را در سطح سپاه برای تربیت استاد و معلم و همچنین آموزش برای تمام پاسدارانی که در سپاه هستند، داشته باشیم.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان در ادامه افزود: معتقد هستیم برای امر به معروف آن روش های خودش را باید اجرا کنیم و اگر کسی می خواهد امر به معروف کند باید خود نسبت به این کار توجیه باشد در غیر اینصورت کار او تأثیرگذار نخواهد بود.

وی با بیان اینکه در دو بعد درون سازمانی و برون سازمانی این کار انجام گرفت، تأکید کرد: یکی از اهمیت های بعد درون سازمانی این است که اگر ما بتوانیم امر به معروف را درون سازمان داشته باشیم به طور قطع آن کرامت پاسداری حفظ خواهد شد.

سردار مجیدی در ادامه افزود: اگر ما توانستیم جامعه درون سپاه را به حد مطلوب برسانیم و متذکر شدیم و ظرفیت ایجاد کردیم و اگر تذکری به ما داده شد توانستیم تحمل کنیم به طور قطع می توانیم وارد جامعه شویم.

وی در خصوص موضوع برون سازمانی، عنوان کرد: خداوند به سپاه توفیقی داده که توانسته زیرساخت های بسیار گسترده ای در این جامعه ایجاد کند از جمله مساجد و پایگاه های مقاومت و همچنین در اقشار مختلف بسیج می توانیم از این ظرفیت های ایجاد شده در فضای خارج از سپاه از پاسداران استفاده کنیم و در بحث امر به معروف وارد شویم.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان عنوان کرد: امید است بتوانیم آمادگی ها را ایجاد کنیم تا بتوانیم به محض ابلاغ در خصوص موضوعات برون سازمانی با همکاری و راهنمایی‌ها از این ظرفیت در این راستا که نیاز مبرم امروز جامعه ما است استفاده کنیم.

وی در ادامه اضافه کرد: یکی از مهمترین ارکان و رکن اعتقادی ما برای حفظ نظام و اعتقادات اسلامی امر به معروف و نهی از منکر است و حتی زمانی که آن را با جهاد قیاس می کنند یک کار سخت و مشکلی است.

سردار مجیدی خاطرنشان کرد: قیاس امر به معروف و جهاد مانند قطره ای است نسبت به دریا و این امر نشان می دهد که امر به معروف یک امر ضروری است بخصوص در جامعه امروز که به مشکلات حادی مبتلابه شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار