سازمان بسیج عشایری کشور در بیانیه ای حوادث تروریستی و دردناک میرزااولنگ افغانستان و حشدالشعبی عراق و سکوت مجامع جهانی و داخلی را محکوم کرد.
کد خبر: ۸۸۹۹۸۸۴
|
۱۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۷

به گزارش سرویس بسیج عشایری خبرگزاری بسیج، سازمان بسیج عشایری کشور در بیانیه ای حوادث تروریستی و دردناک میرزااولنگ افغانستان و حشدالشعبی عراق و سکوت مجامع جهانی و داخلی را محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است:

بار دیگر دمل چرکین استعمار و استکبار جهانی سرباز کرد و تعفن آن توسط داعش و طالبان، مردم روستای میرزااولنگ میرزا استان سرپل افغانستان را مصیبت زده کرد و بیش از ۶۰ نفر از شیعیان مظلوم و بی‌دفاع را تیرباران کردند یا سر بریدند و یا از دره پرت کردند.

واقعه، بسیار تلخ و غم‌انگیز است و هر فرد آزاده‌ای که ماجرا را بشنود، آزرده‌خاطر می‌شود؛ و صد البته وقتی این را هم بشنود که رسانه‌های دولتی افغانستان مثل جنایتکاران آمریکا و ناتو، چند روزی است که تلاش کرده‌اند، از کنار ماجرا با سکوت و سانسور عبور کنند، سنگینی و تلخی آن دو چندان می‌شود.

ماجرا از این قرار است که همان جلاد صد چهره‌ای که این روزها و هفته‌ها و سال‌ها در سوریه و عراق و عربستان و یمن و پاکستان و دیگر مناطق، مسلمانان و بی‌گناهان را می‌کشد و هرچه زمان می‌گذرد به خون مسلمانان تشنه‌تر می‌شود، این‌بار با ماسک دو چهره پلید، ولی آشنای «داعش» و «طالبان» به روستای «میرزا اولنگ» استان سرپل افغانستان حمله کرده و علیه زنان و کودکان و سالخوردگان بی‌گناه و بی‌دفاع جنایت زشتی را رقم زده‌ است.

از سوی دیگر حملات توپخانه ای گسترده نیروهای آمریکایی به مواضع گردان های سیدالشهدا، وابسته به «حشد الشعبی» در مرز سوریه و عراق که به منجر به شهادت و زخمی شدن دهها تن از رزمندگان این گردان شد خوی وحشی گری آنان را برای جهانیان عیان تر کرد و بار دیگر جهانیان حقوق بشر آمریکایی را به نظاره نشستند.

سازمان بسیج عشایری کشور ضمن اعلام انزجار از این اقدامات وحشیانه و محکومیت سکوت همه مجامع و نهادهای بین المللی و اسلامی و داخلی، با مردم مظلوم و مسلمان افغانستان و برادران رزمنده حشدالشعبی ابراز همدردی نموده و بر ادامه هر چه محکم تر مسیر پرافتخار مقاومت تأکید می ورزد.

 


ارسال نظرات