خبرهای داغ:
مدیرکل بهزیستی استان قزوین بیان کرد: اعتبارات خدمات توانپزشکی به معلولین در راستای سهولت دسترسی خدمات توانبخشی و ارتقاء کیفیت زندگی معلولین از طریق خرید خدمات در سال جاری افزایش یافت.
کد خبر: ۸۸۹۹۸۲۶
|
۱۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، علیرضا وارثی مدیرکل بهزیستی استان با اشاره به افزایش اعتبارات خرید خدمات توانپزشکی معلولین استان در راستای سهولت دسترسی خدمات توانبخشی و ارتقاء کیفیت زندگی معلولین اظهار کرد: با افزایش چند برابری اعتبارات در این حوزه، صددرصد معلولین پشت نوبت دریافت خدمات توانپزشکی از این خدمات بهرمند می‌شوند.

وی در ادامه کمبود مراکز روزانه دولتی در استان را اصلی‌ترین دلیل خرید خدمات توانپزشکی در استان عنوان کرد و افزود: ارائه خدمات درمانی به مددجویان پشت نوبت از دیگر دلایل این اقدام است.

مدیرکل بهزیستی استان خاطرنشان کرد: خدمات توانپزشکی در چهار مرکز کاردرمانی و یک کلینیک فیزیوتراپی غیردولتی در قزوین، یک کلینیک فیزیوتراپی غیردولتی در شهرستان تاکستان و یک کلینیک کاردرمانی در شهرستان آبیک به معلولین استان ارائه می‌شود.

وارثی اظهار کرد: در همین راستا سالانه برای هر خدمت توانپزشکی و توانبخشی به ازای هر مددجو سالانه تا سقف 5 میلیون ریال برای 20 جلسه درمانی از سوی بهزیستی به عنوان یارانه به مراکز پرداخت می‌شود.

به گفته مدیرکل بهزیستی استان سال گذشته 115 معلول در استان از 546 جلسه توانپزشکی از طریق مراکز خرید خدمت شده، بهره‌مند شده‌اند.

وی با بیان اینکه تعداد جلسات درمانی با نظر کمیته توانبخشی شهرستان قابل افزایش است افزود: اولویت خرید خدمات توانپزشکی در استان با خدماتی است که در بخش دولتی وجود ندارد.

وارثی در پایان بیان کرد: نظارت بر عملکرد این مراکز توسط ادارات بهزیستی شهرستان و ارائه فرم‌های نظر سنجی به مددجویان انجام می‌شود.

1001/پ30/ب

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها