مسوول کمپین کتابخوانی:

دانش آموزان بوشهری 160 جلد کتاب در جوار علی ابن موسی الرضا(ع) اهداء کردند

بوشهرـ مسوول کمپین کتابخوانی گفت: در جوار علی ابن موسی الرضا(ع) دانش آموزان دختر بوشهری بیش از 160 جلد کتاب با موضوعات مختلف به هموطنان خود اهداء کردند.
کد خبر: ۸۸۹۹۸۰۵
|
۱۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج؛ نمایشگاه کتاب و کمپین کتابخوانی با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر، اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر و دانش آموزان مدرسه دخترانه زیارت اولی در مشهد مقدس" اردوگاه ثامن الحجج برگزار شد.

محمد ادیب نیا طراح و مسوول کمپین کتابخوانی با بیان اینکه باید فرهنگ کتاب در جامعه نهادینه شود،گفت: جهت اشاعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی بویژه شناسایی و معرفی استان بوشهر به عنوان پایتخت کتاب ایران با یک برنامه هدفمند و از پیش تعیین شده اقدام به برپایی نمایشگاه و کمپین کتابخوانی در اردوگاه ثامن الححج مشهد شد.

ادیب نیا با اشاره به اینکه باید هدیه دادن کتاب های موضوعی در الویت باشد، افزود: در جوار علی ابن موسی الرضا(ع) دانش آموزان دختر بوشهری بیش از 160 جلد کتاب با موضوعات مختلف به هموطنان خود اهداء کردند.

وی اظهار کرد: متاسفانه امروز مطالعه کتاب و کتابخوانی در کشور درصد محدودی را به خود اختصاص میدهد که برای رفع این معضل باید دست اندرکاران ترویج علم و دانش به فکر اندیشه ای نوین باشند و راهکاری اساسی برای تریج مطالعه در جامعه کنند.

ادیب نیا ابراز کرد: فقر واقعی آن است که کتابهای موجود در منازل و کتابخانه های مدارس خاک میخورد اما در زنگ تفریح اکثر دانش آموزان برای رسیدن به بوفه مدارس از هم سبقت میگیرند و این روند همچنان ادامه دارد.

سرپرست دانش آموزان زیارت اولی دختران  در مشهد مقدس اذعان کرد: زمانی که کتابها را  در سالن همایش گلچین میکردیم  استقبال چندانی از آن صورت نمی گرفت؛ اما زمانی که مجری برنامه اعلام کرد کتابهای موجود جهت اهدایی به دانش آموزان در نظر گرفته شده است دانش آموزان و حتی عوامل اجرایی اردو با شور و هیجان وصف ناپذیری کتاب مورد نظر خود را انتخاب مبکردند.

وی ادامه داد: در حقیقت این حرکت نشان می دهد که برای ترویج و گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی باید تلاشی بیشتر شود و به فکر چاره ای نوین باشیم./انتهای پیام


ارسال نظرات