مهدی بهرامیان در نشست هم اندیشی نخبگان حقوقی و شورای عالی سازمان بسیج حقوق دانان با معاون اول قوه فضائیه؛

عضویت ۳۶ هزار نفر در سازمان بسیج حقوقدانان/ تولید بیش از صد گزارش پژوهشی و کارشناسی پیرامون موضوعات مهم حقوقی کشور

مسئول سازمان بسیج حقوقدانان گفت: این سازمان بالغ بر ۳۶ هزار نفر عضو در سطح استان ها و مجموعه های ذکر شده دارد که در تخصص های مختلف و در غالب ۳۲ مرکز استانی، ۷ مرکز ملی و ۲۰۰ کانون شهرستانی فعالیت می‌کنند.
کد خبر: ۸۸۹۹۶۴۳
|
۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۶

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج حقوق دانان، مهدی بهرامیان مسئول سازمان بسیج حقوقدانان در نشست هم‌اندیشی نخبگان حقوقی و شورای عالی سازمان بسیج حقوقدانان که صبح امروز در ساختمان مرکزی قوه قضائیه و با حضور معاون اول قوه قضاییه برگزار شد گفت: در دهه چهارم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به فرمایش مقام معظم رهبری دهه پیشرفت نام گرفته است و حرکت اسلامی شتاب بیشتری گرفته است. در راستای تحقق بسیج دهها میلیونی و با عنایت به ضرورت تشکیل سازمان بسیج حقوقدانان بر آن است ضمن کمک به تقویت پایه ای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بررسی تحقق عدالت و مبارزه با فساد و کمک به حل معضلات حوقق و قضایی و بین المللی با ترویج فرهنگ مشاوره برای عموم مردم با تعامل نخبگان حقوقی و قضایی، کمک به اصلاح ناهنجاری های نظام حقوقی کشور کرده و در ارائه الگوی اسلامی ایرانی حقوق مبتنی بر حوزه اقدام نموده و زمینه سازی نظام حوققی مطلوب و تمدن بزرگ و نوین اسلامی پیشگام باشد.

 

وی افزود: برخی از ضرورت های وجودی سازمان بسیج حقوقدانان در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری عبارتند از لزوم الگوسازی جمهوری اسلامی، لزوم اصلاح سبک زندگی حقوقی اسلامی، لزوم عدالت خواهی، لزوم جهاد علمی در علم حقوق، لزوم تربیت نسل حقوقدان مومن و متعهد به انقلاب اسلامی، لزوم ارتقا سطح اموزشی حقوق و در نهایت ارتقا سطح فرهنگ قانونگذاری.

بهرامیان گفت: عملکرد قوه قضاییه و کمک به حل جرایم و کمک در حوزه لوایح قانونی و مبارزه با فساد، مطالبه گری اجتماعی و تقویت روحیه فساد ستیزی در سطوح جامعه، تقویت عملکرد تضمینی و نظارت مجلس شورای اسلامی و مجلس شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت از دیگر ضرورتها محسوب می‌شود.

رئیس سازمان بسیج حقوقدانان تصریح کرد: لذا سازمان بسیج حقوقدانان یکی از اقشار تاثیر گذار در سطح جامعه می باشد که هم می تواند در تقویت نظام سازی بر اساس فنون پویای اسلامی و در تحکیم مبانی عملی ولایت فقیه قدم بردارد ضمن ان که کمک خوبی برای دستگاه قضایی قانون به حقوقی کشور و در راستای عدالت خدمت رسانی بر مردم باشد.

 

بهرامیان گفت: امروزه ضرورت کار علمی با رویکرد جهادی به ویژه در سطح چالش های حقوقی که ارتباط تنگاتنگی با اقتصاد، فساد ، رفاه و عدالت اجتماعی دارد بر کسی پوشیده نیست و بسیج حقوقدانان با بهره‌گیری از ظرفیت عظیم اساتید و نخبگان حقوقی و قضایی فرصت مناسبی برای نظام اسلامی پدید اورده است.

وی گفت: جامعه هدف سازمان بسیج حقوقدانان شامل فارغ التحصیل کارشناسی و بالاتر و ارشد های حقوق ، فقه حقوق، قضات وکلا، سردفتران، اساتید حقوق، کارمندان قضایی و حقوقی، کارمندان تجربی و کلیه نمایندگان حقوقی ادارات و در کلان در مجموعه های قوه قضائیه، وزارت دادگستری، مجمع تشخیص مصلحت مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان کانون وکلا سردفتران، مشاوران قوه قضائیه است.

بهرامیان تصریح کرد: سازمان بسیج حقوقدانان بالغ بر ۳۶ هزار نفر عضو در سطح استان ها و مجموعه های ذکر شده و در تخصص های مختلف و در غالب ۳۲ مرکز استانی، ۷ مرکز ملی و با نزدیک به ۲۰۰ کانون شهرستانی مشغول خدمت رسانی است که به بررسی مهمترین موضوعات و چالشی های حقوقی و قضایی جامعه می پردازد.

وی گفت: ترویج فرهنگ مشاوره رایگان حقوقی و کمک به دستگاه قضا در راستای پیشگیری از وقوع جرم با همکاری های مختلفی که مسئولین بسیج حقوقدانان استان ها با همکاری دادگستری ها و یا به طور مستقل انجام داده‌اند یکی از کارهای صورت گرفته در این سازمان بوده است.

مسئول سازمان بسیج حقوقدانان گفت: تولید بیش از صد گزارش پژوهشی و گزارش کارشناسی پیرامون موضوعات مهم حقوقی کشور و ارائه راهکارها با نظارت علمی نخبگان حقوقی که به مراجع مربوطه ارائه و راهکارهای کارشناسی شده انجام شده است که این موضوعات به عنوان نمونه در مواردی چون برنامه ششم توسعه، تعهدات ایران در برابر گروه ویژه مالی FATF، گزارش تحلیلی حادثه پلاسکو، برجام تا انجام، بررسی حقوقی توافقنامه وین، بررسی و تحلیل حقوقی و قانونی مصوبه هیئت وزیران در خصوص شرایط عمومی ،ساختمان و الگوی قرارداهای بالادستی نفت و گاز، گزارش تحلیلی و حقوقی سند ۲۰۳۰، گزارش تحلیلی و حقوقی معاهده پاریس، نقد و بررسی قرارداد توتال، حقوق‌های نامتعارف و نجومی، پروتکل الحاقی کنوانسیون حقوق کودک در مورد به کارگیری کودکان در منازعات مسلحانه و.. بوده است.

وی درباره برنامه‌های در دست اقدام گفت: طرح آموزش حقوق برای همه در مساجد و فضای مجازی، طرح آموزشی تخصصی حقوق برای خانواده به ویژه زن ها، طرح آموزشی تخصصی حقوق برای مدارس و دانش آموزان، برگزاری اولین دوره مقدماتی تربیت حقوقدان تراز انقلاب اسلامی، همایش ملی آسیب های فضای مجازی در استان کرمان، برگزاری همایش ملی استعمار نوین حقوقی، ظرفیت سازی وانسجام وکلا و حقوقی دانشجویان حقوقی کشور، تقویت بنیه علمی و مهارتی حقوقدانان از دیگر برنامه‌های این سازمان است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات