اعضای هیات ورزش بیماران خاص و پیوند اعضاء به قله 3707 متری سهند با همکاری و مساعدت معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری زنجان صعود کردند.
کد خبر: ۸۸۹۹۵۲۰
|
۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۴
به گزارش روابط عمومی انجمن بیماران کلیوی استان زنجان، مسئول کمیته ورزش انجمن بیماران کلیوی استان زنجان گفت: صعود به قله سهند به مناسبت دهه کرامت و میلاد امام رضا(ع) با همراهی 50 تن از بیماران کلیوی، پیوند اعضاء و هموفیلی انجام شد.

اسرافیل محمدی افزود: در ابتدا انتظار اینکه تمامی بیماران توان بالا رفتن تا قله کوه را داشته باشند را نداشتیم اما این افراد نشان دادند که با وجود بیماری از اراده بالایی برخوردار هستند.

وی با این سخن که ورزش سبب تندرستی در افراد سالم شده و از پیشگیری بیماری در بدن افراد بیمار نیز جلوگیری کرده و حتی منجر به سلامتی و تندرستی آنها می‌شود، اظهار کرد: فدراسیون ورزش بیماران خاص و پیوند اعضاء به همین دلیل تشکیل شده است تا بیماران را با ورزش به سوی تندرستی سوق دهد. اخیرا با اجرای برنامه‌های ورزش و با حضور بیماران در این برنامه‌ها از پیشرفت بیماری 600 نفر جلوگیری ومراقبت کردیم.

مسئول کمیته ورزش انجمن بیماران کلیوی با بیان اینکه بیماران این انجمن به مسابقات جهانی پیوند اعضاء اعزام می‌شوند، گفت: بهروز سلیمی و فریدون عطرچی از اعضایی هستند که تاکنون چندین بار به مسابقات جهانی پیوند اعضاء اعزام شده و حائز مقام شده‌اند.

محمدی با اشاره به اینکه انجمن بیماران کلیوی در هفته 2 جلسه اقدام به برگزاری کلاس‌های آموزشی تنیس روی میز و دارت می‌کند، عنوان کرد: در مراد ماه نیز جشنواره تابستانی ورزش‌های بیماران خاص و پیوند اعضا در کارخانه کبریت سابق زنجان برگزار شد و قرار است افراد منتخب استانی به مسابقات کشوری اعزام شوند.

ارسال نظرات