مراسم گرامیداشت سیزدهمین سالگرد افتتاح شبکه استانی سیمای مرکز زنجان و همچنین گرامیداشت روز خبرنگار با حضور همکاران مرکز برگزار شد .
کد خبر: ۸۸۹۹۴۹۰
|
۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۵
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، در مراسم مراسم گرامیداشت سیزدهمین سالگرد افتتاح شبکه استانی اشراق که در قالب برنامه گجه لر به صورت زنده از شبکه اشراق پخش می شد مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان به بیان عملکرد رسانه استانی در سالهای گذشته پرداخت.

صفری در این مراسم با بیان اینکه در دنیای امروز و با وجود رسانه های نوین تقابل و رقابت رسانه ای بسیار سخت تر شده است ، افزود : در حال حاضر مردم با بمباران اطلاعاتی در فضاهای مختلف مجازی و رسانه های مختلف روبرو هستند رسانه های ملی و بومی باید با همگام سازی و بروز رسانی خود در صحنه رقابت و جنگ رسانه ای تاثیر عمیقی از خود به جا بگذارند.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان با تاکید بر ارتقاء سواد رسانه ای خانواده ها بعنوان یکی از اساسی ترین نیاز های جامعه گفت: امروز دشمنان و رقیبان ما با در دست داشتن تجهیزات و پتانسیل های قوی سعی در ضربه زدن به فرهنگ غنی ایران و اسلام ناب محمدی دارند که باید با هوشیاری و آگاهی در مقابل آنها ایستاد.

صفری در ادامه با اشاره به اقبال عمومی مردم استان به شبکه استانی اشراق اظهار داشت: طبق نظرسنجی های صورت گرفته 74 درصد مردم استان بیننده شبکه استانی خود بوده و این امر نشان از توفیق رسانه استانی در جلب نظر و رضایت عمومی دارد و کسب این مهم نتیجه تلاشهای شبانه روزی همکاران خدوم مرکز می باشد که با روحیه انقلابی و بسیجی و با حداقل امکانات و برآوردهای مالی کنداکتور 24 ساعته صدا و سیما را تامین و اداره می کنند .

وی به نقش تأثیرگذار همکاران فنی در پشتیبانی از حوزه های تولیدی اشاره و تصریح کرد: پشتیبانی آنتن 24 ساعته مرکز را به لحاظ فنی و حرفه ای همتی بزرگ است و افزایش کیفیت سیگنال رسانی در جذب مخاطب نیز تأثیر مستقیم دارد .

مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان با اشاره به پیشرفت 92 درصدی دیجیتالی شدن پخش شبکه اشراق افزود: سرمایه گذاری در بهبود کیفیت و افزایش مخاطب در سالهای آتی نمود پیدا میکند، زیرا نسل های بعدی را در مقابل هجمه های فرهنگی غرب بیمه میکند ازین رو جهت حفظ و صیانت فرهنگ و اعتقادات غنی ایرانی و اسلامی توجه و تلاش فراوان مسولین در حوزه های مختلف فرهنگی ضروری است.

صفری به اولویت های برنامه سازی شبکه استانی نیز اشاره کرده و گفت : موضوع اقتصاد مقاومتی از اولین اهداف و اولویت های برنامه سازی در رسانه استانی است. کار ایجابی برسبک زندگی ایرانی اسلامی ، ترویج فرهنگ سرخ شهادت و فلسفه سبز انتظار ، الگوسازی مفاخر استان و تلاش جهت ارتقاء سواد رسانه ای از دیگر اولویت های برنامه سازی استان است که برنامه ریزی های مدونی در این خصوص صورت گرفته است.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان در ادامه از افتتاح حدود 30پروژه عمرانی ، فنی و تولیدی ازجمله واحد SNG ، واحد سیار دوم تلویزیونی و همچنین تولید سریال و مستندات فاخرخبرداد.

در پایان این مراسم نیز از همکاران موفق در جشنواره ها با اهدای لوح تقدیر ، قدردانی شد .

ارسال نظرات