عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در گفتگو با«بسیج»:
ابراهیمی گفت: قیمت تمام شده یک راسته از گوشت گوسفندی حدود 20 تا 28 هزار تومان است ولی در بازار همان گوشت به مبلغ 40 الی 50 هزار تومان به فروش می رسد.
کد خبر: ۸۸۹۹۴۷۶
|
۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۶:۴۶
علی ابراهیمی عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، درباره تاثیر واردات گوشت قرمز از کشور های خارجی بر تولید داخلی گفت: در خصوص واردات گوشت نکته ای که حائز اهمیت است از بین رفتن نوعی از ژنتیک برخی از دام ها است که در خطر انقراض و ضربه زدن به تولید گوشت قرمز کشور خواهد بود. باید توجه ویژه ای برای تولید گوشت قرمز داشت چراکه در مناطق جنوب غربی ایران به عنوان صادرکننده محسوب می شود ولی در قسمت شرق، برخی از دام برای تامین همان گوشت های صادراتی وارد کشور می شوند.

وی با بیان اینکه قیمت گوشت در این اواخر نواساناتی داشته است افزود: قیمت تمام شده یک راسته از گوشت گوسفندی حدود 20 تا 28 هزار تومان است ولی در بازار همان گوشت به مبلغ 40 الی 50 هزار تومان به فروش می رسد. اگر توازن در تولید و صادرات گوشت و در گام بعد در واردات برقرار نشود ایران ظرفیت ها خود در بخش عشایر و روستایی برای تولید گوشت قرمز از دست می دهد.

ابراهیمی در پاسخ به این سوال که نقش دلال در قیمت گذاری چقدر تاثیر دارد اظهار داشت: دلالان بدون هیچ زحمت یا هزینه ای می توانند 15 الی 20 درصد روی قیمت گوشت قرمز به راحتی تاثیر گذارند. یک واحد تولیدی هم هزینه می کند هم زحمت می کشند و هم ریسک این تجارت به جان خریده اند اما تنها 5 الی 10 درصد قیمت گوشت را تعیین می کنند، اما دلال در این بین فقط از خروجی های این تولیدی ها به تنهایی 20 درصد قیمت گوشت را بالا می برند.
ارسال نظرات