پس از عرصه دفاع مقدس خبرنگاران خود را در آن میدان به اثبات رساندند، عرصه فرهنگ نیز از آن دسته میدان‌هایی است که وامدار این قشر فرهیخته جامعه است.
کد خبر: ۸۸۹۹۴۰۴
|
۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۷
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، 17 مرداد نه یک روز که نمادی برای انعکاس 365 روز فعالیت بی دریغ افرادی است که با چشمانی آگاه جامعه را در رویداد ها مورد سنجش قرار داده و زبانی گویا در طرح مشکلات هستند.

گرچه با مشکلات بی شمار، تنگی معیشت، نبود امنیت اشتغالی مواجه بوده اما این مسئله رسالت خطیر و متعهدانه آنان را مختل نکرده است. مسئولان با نگاه مسئولانه پویش‌های رسانه ای را جدی بگیرند و در احقاق حقوقشان بکوشند.

خبرنگاران نیز خواهند توانست منهای سکوت خبری در اتاقی شفاف نقدها و دیدگاه‌های خود را بیان کرده و در ارتقا فرهنگ عمومی جامعه بکوشند.

مهدی عبوری، شهردار ساری در این باره گفت: محمود صارمی مرد با اخلاق رسانه و قلم به تیر جهل در 17 مرداد 77 آسمانی می‌شود و روز شهادت این خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران به دست تروریسم، بنام روز خبرنگار نامی می‌شود و چه نشانی بهتر از این روز برای حرفه ای که می بایست ترجمان آزادی و اخلاق باشد.

وی افزود: جوهر اگر به خون تشبیه شود و قلم آنگاه که به اصالت آگاهی و پایداری پرسشگری چونان قلبی تپنده می‌شود که بواسطه آن، رسانه ضامن سلامت شهر و شهروند می‌شود.

عبوری در زمینه کارکردهای رسانه ای بیان کرد: رسانه می‌تواند محرک توسعه هر شهر و تعالی شهروندانش باشد چرا که ناظر ایفای مسولیت اجتماعی شهروندان از سویی و مبین حقوق شهروندی در تمام سطوح جامعه از سویی دیگر است.

مدیرکل کتابخانه‌های مازندران نیز گفت: تکریم خبرنگاران در سالروز شهادت خبرنگار شهید محمد صارمی، تقارنی راهبردی برای خبرنگاران پرتلاش رسانه‌ها خواهد بود تا در حرفه خطیر خود با اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به مردم، زبان گویای حق و حقیقت و امیدبخشی به جامعه و در عین حال سد محکمی در برابر کجروی ها و انحرافات باشند.

وی با اشاره تاریخی به اوج هنر اطلاع رسانی از حقیقت برای بقای حق، افزود: زبان گویای حضرت زینب (س) و خطابه‌های روشنگرانه ایشان است که با تبیین و روشنگری، تاریخ را وامدار خود کرد.

آرزو ولی پور، نقش خبرنگاران پس از انقلاب را نیز برجسته دانست و افزود: پس از عرصه دفاع مقدس خبرنگاران خود را در آن میدان به اثبات رساندند، عرصه فرهنگ نیز از آن دسته میدان‌هایی است که وامدار این قشر فرهیخته جامعه است.

قاسم جان بابایی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز گفت: هفدهم مردادماه"روز خبرنگار  نماد قلم و قسم است، قلمی که برای راستگویی و درستگویی به آن قسم یاد می‌کنند.

وی تصریح کرد: این روز، یادآور حماسه و رشادت قلم بدستانی است که برای رفع مشکلات جامعه با سلاح قلم به جنگ با ناحق می روند.


ارسال نظرات
پر بیننده ها