قدردانی از مجریان طرح جامع نان سالم در استان کرمان

مصرف نمک در نان با اجرای این طرح به 600 تا 700 گرم در هر 100 کیلوگرم خمیر کاهش یافته است.
کد خبر: ۸۸۹۹۲۲۸
|
۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۴
به گزارش خبرگزاری بسیج ازکرمان؛در مراسمی به مناسبت آغازسومین سال اجرای طرح جامع نان سالم در استان ، مدیر کل غله استان گفت: با همت و تلاش کارکنان قدردانی از مجریان طرح جامع نان سالم در استانشرکت خدمات بازرگانی منطقه 6 کشوری کرمان و همراهی و همکاری سازمان جهاد کشاورزی، اداره کل استاندارد، دانشگاههای علوم پزشکی استان و... طرح جامع نان سالم دو سال است که در استان اجرا می شود.
نژاد بیگلری با بیان اینکه  این طرح از کاشت بذر تا نان مصرفی مردم را شامل میشودگفت: بهینه سازی مراحل کاشت و داشت و برداشت، استاندارد سازی ناوگان حمل و نقل، تجهیز مراکز ذخیره سازی و سیلوهای استان، بروز کردن متد آسیابانی کارخانجات آرد سازی ، ارتقاء سطح کمی و کیفی نانوایان و خباز خانه ها را 5 مرحله اجرای نان جامع سالم ، مراحل پنجگانه طرح جامع نان سالم است.  
مدیر کل غله استان کرمان با اعلام کاهش درصد مصرف نمک به 600 تا 700 گرم در هر 100 کیلوگرم خمیر خاطر نشان کرد: پیشتر در هر 100کیلوگرم 2 کیلوگرم نمک استفاده می شد .
بگفته وی درراستای اجرای طرح ، نانوایان به صورت علمی در شرکت غله و به صورت عملی در مرکز فنی و حرفه ای استان آموزش می بینند و گواهینامه دریافت میکنند.
در این مراسم از سازمان جهاد کشاورزی استان ، اداره کل استاندارد، دانشگاههای علوم پزشکی استان،انجمن صنفی کارخانجات آرد استان، و نانوایان نمونه که در دو سال گذشته برای اجرای هرچه بهتر این طرح با اداره کل غله استان همکاری داشته اند قدردانی شد.
 
 
 
 
 
منبع:.iribnews.ir
ارسال نظرات