خبرهای داغ:
فرماندار فلاورجان صحت، جامعیت و شفافیت را از ویژگی‌های یک خبر خوب برشمرد و گفت: دریافت اخبار صحیح و روشن حق همه مردم است و عدم صحت اخبار باعث می‌شود، مردم منبع خبر خود را تغییر دهند.
کد خبر: ۸۸۹۹۱۹۰
|
۱۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از فلاورجان، اصغر هدایت در نشست روابط عمومی‌های ادارات شهرستان فلاورجان بااصحاب رسانه اظهار کرد: اصحاب رسانه باید با روشنگری و آگاهی‌بخشی به مردم فضا را برای روشنگری مردم فراهم کنند.

وی افزود: اخلاق‌محوری، عدالت‌محوری، صداقت و صحت در انتشار اخبار از جمله ویژگی‌های برجسته اصحاب رسانه به‌ ویژه خبرنگاران است.

فرماندار فلاورجان به اهمیت نقش خبرنگاران در عرصه اطلاع‌رسانی و انتشار اخبار اشاره کرد و افزود: خبرنگاران در عرصه‌های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و توسعه کشور نقشی مهم و کلیدی بر عهده‌ دارند.

وی صحت، جامعیت و شفافیت را از ویژگی‌های یک خبر خوب برشمرد و گفت: دریافت اخبار صحیح و روشن حق همه مردم است و عدم صحت اخبار باعث می‌شود، مردم منبع خبر خود را تغییر دهند.

اصغر هدایت، صراحت و روشنی به‌ دور از ابهام و کنایه را از دیگر ویژگی‌های یک خبر خوب عنوان کرد و بیان داشت: خبرنگاران واسطه بین مردم و مسؤولان هستند و علاوه بر انتقال خواسته‌های مردم به مسؤولان، پاسخ‌های مسؤولان و خدمات انجام‌شده را نیز باید به مردم منتقل کنند.

علی‌اکبر کمالی  ریاست آموزش وپرورش نیز ضمن گرامیداشت روز خبرنگار و شهادت شهید صارمی و نامیدن این روز ازسوی شورای فرهنگ عمومی به‌ روزخبرنگار با اشاره به حدیثی از پیامبر(ص) در خصوص حق‌گویی اظهار کرد: ویژگی حق‌محوری، حق‌طلبی و حق‌گویی از مهم‌ترین ویژگی‌های یک خبرنگار موفق وخداترس است؛ درمقابل سخن‌ چینی، بدگویی و به جان هم انداختن مردمان، از ویژگی‌های نکوهیده‌ای است که هر انسان عاقلی از آن‌ها بیزاری می‌جوید.

وی افزود:پس چه نیکوست که صاحبان پایگاه‌های خبری وهمچنین خودخبرنگاران، همواره به دنبال واقعیت باشند و از جنجال‌آفرینی با هم بپرهیزند و در مقابل نیز مسؤولان به وظیفه خود عمل کنند.

رئیس اداره آموزش‌ و پرورش فلاورجان ادامه داد: قطعاً فعالیت‌های آموزش‌ و پرورش بدون هماهنگی و بدون تعامل با اصحاب رسانه ابتر خواهند ماند و هدف از برگزاری این نشست نیز تعامل بیشتر رسانه‌های خبری با مسؤولان و روابط عمومی ادارات شهرستان است.

سرهنگ دوم پاسدارعلی فتحیان، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج فلاورجان نیز در این نشست ضمن تبریک روز خبرنگار به خبرنگاران عرصه رسانه تأکید کرد: شناساندن ظرفیت‌های شهرستان فلاورجان ونیازهای نیروهای انقلابی به جهت تقویت آن‌ها بایدیکی دیگراز اهداف رسانه‌ها باشد که می‌تواند در جهت رشد جامعه کمک قابل‌توجهی کند.

وی ادامه داد: کار فرهنگی نیازمند جبهه فرهنگی و قرارگاه فرهنگی است، چراکه دشمن دارد جبهه‌ای با ما عمل می‌کند و ما هم باید جبهه‌ای وارد عمل شویم، هر سنگری در جبهه مهم است و هیچ سنگری بر دیگری ترجیح ندارد؛ بنابراین در اجرای طرح کرامت در شهرستان فلاورجان نقش رسانه‌ها بی‌بدیل است.

وی در پایان مطرح کرد: مهم‌ترین هدف تمامی خبرنگاران در عرصه خبر در شهرستان پیشرفت و معرفی شهرستان فلاورجان در تمامی جوانب در عرصه کشوری و جهانی است، بنابراین نقش خبرنگار رسانه بی‌بدیل است و نیاز مبرم به حمایت دارد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها