پیگیری مطالبات به حق خبرنگاران در روز خبرنگار تنها خواسته صاحبان قلم بود که از زمان حضور استاندار مرکزی وعده‌هایی را برای پیگیری مطالباتشان شنیده بودند ولی تاکنون در عمل هیچ چیزی را شاهد نبودند.
کد خبر: ۸۸۹۹۱۴۱
|
۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۳

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ امروز در حالی به مناسبت 17 مردادماه روز خبرنگار مراسمی با این نام در استانداری مرکزی با حضور اصحاب رسانه برگزار شد که همانند سال‌های گذشته چیزی جز تکرار مطالبات به حق اصحاب رسانه و سکوت پر معنای مسئولان به همراه نداشت.

مطالباتی که اصحاب قلم تنها یک روز را برای بیان آن فرصت دارند و مسئولینی که به مانند گذشته کوچکترین گامی برای رفع آن بر نمی‌دارند. از مسئولین ارشد استانی گرفته تا مدیران مسئول رسانه که به جرأت می‌توان گفت کمتر با خبرنگاران همراه بوده‌اند و در تلخی‌های روزگار مرهم زخم‌هایش؛ جالب‌تر اینکه این جشن که مزین به نام روز خبرنگار شده نیز جز اضافه کاری برای خبرنگاران هیچ به همراه ندارد.

یک خبرنگار در این حسرت است که روز خبرنگار به جای اینکه فرصتی را برای دوری از کار داشته باشد بایستی غرق در تهیه خبر شود. چراکه شاهدیم مسئولان استانی که کمتر درب اتاق خویش را به روی خبرنگار گشوده‌اند در این روز برای گفتن پیام‌های تبریک و قدردانی از این قشر زحمت‌کش و بی‌توقع گوی سبقت را از یکدیگر می‌‍ربایند و در وصف اصحاب رسانه سخن می‌گویند و خبرنگاران هم ناچار به انتشار اخبار هستند.

به طور قطع همه ما خبرنگاران به ویژه خبرنگاران خبرگزاری‌ها ناچار بوده‌ایم ساعاتی را از شب بیدار بمانیم و اخبار را برای انتشار تنظیم کنیم؛ روزی که از صبح در جلسات پی در پی می گذرانیم و تا شب هم ناچار به تهیه خبر هستیم.

گویا کاسه صبر خبرنگاران چه اصولگرا و چه اصلاح‌طلب لبریز شده و از عدم حمایت مسئولان ناراضی هستند تا جایی که امروز یکی از خبرنگاران اصلاح‌طلب در مراسم روز خبرنگار نسبت به استانداری مرکزی انتقاداتی را بیان کرد.

غلامی خبرنگار هفته نامه شاخه سبز استان مرکزی از عدم حمایت مدیریت استان از خبرنگاران به ویژه خبرنگاران رسانه‌های منتقد گله کرد و خطاب به استاندار مرکزی گفت: از زمانی که سکان مدیریت استان مرکزی را در دست گرفتید قول دادید که با اصحاب رسانه نشست‌های خبری را در پایان هر فصل برگزار کنید که متاسفانه تاکنون این وعده محقق نشده است.

وی با اشاره به اینکه بیان دغدغه‌ها، مطالبات و مشکلات استان از طریق اصحاب رسانه به مدیریت ارشد استان در چنین نشست‌های خبری منعکس می‌شود، گفت: چنانچه شاهد برگزاری این نشست‌ها نباشیم و بخواهیم مشکلات را مطرح کنیم امکان ملاقات حضوری با تعیین وقت قبلی مدت‌ها به طول خواهد کشید.

این خبرنگار خطاب به استاندار مرکزی تصریح کرد: آقای زمانی‌قمی شاید شما با سایر مدیران در جلسه هستید ولی من به عنوان یک خبرنگار می‌دانم در سطح جامعه چه می‌گذرد، من یکی از افرادی هستم که شما را قبول دارم اما بسیاری از اطرافیان شما را قبول ندارم.

غلامی ادامه داد: متاسفانه این ذهنیت که شما از ترس نشست خبری برگزار نمی‌کنید در بین برخی افراد به وجود آمده است.

وی نکته سوم مطالب خود را حایز اهمیت عنوان و بیان کرد: اگر می‌خواهید بگوئید اصلاحات هنوز در استان مرکزی زنده است و نفس می‌کشد و اگر می‌خواهید بگوئید استان مرکزی چهره رسانه‌ای دارد و تمامی مدیران با رسانه‌ها تعامل داشته و عشق آنان رسانه است و می خواهید پاسخ رسانه‌ها را بدهید مشکل مسکن خبرنگارانی که مصوبه هیئت دولت است را مرتفع سازید.

این خبرنگار تاکید کرد: متاسفانه این وعده همیشه امروز فردا می‌شود و از دولتی به دولت دیگر منتقل می‌شود بی آنکه مشکلی از مشکلات خبرنگاران رفع کند.

ترکمانی خبرنگار هفته‌نامه نامه امیر به نمایندگی از جامعه بانوان خبرنگار استان مرکزی در این مراسم خطاب به استاندار مرکزی تصریح کرد: دغدغه ما در مدتی که شما مدیریت استان را بر عهده دارید این بوده است که حداقل برنامه‌ای را با حضور خبرنگاران برگزار می‌کردید و سخنان این قشر از جامعه را می‌شنیدید.

وی افزود: متاسفانه در این مراسم که به نام خبرنگار است کمتر مدیری حضور دارد، اگر یک روز خبرنگاران تصمیم بگیرند که خبری را منتشر نکنیم استان در بی‌خبری خواهد بود، و اگر در جلسات و نشست‌های مدیران شما شرکت نکنیم، گزارش عملکردهای‌شان را نمی‌توانند راست یا دروغ به اطلاع مردم برسانند.

ترکمانی خاطرنشان کرد: خبرنگاران در نشست‌ها شرکت می‌کنند و اخبار را منتشر می کنند در مدت یک سال همکاری انتظار دارد دستمزدشان پرداخت شود ولی متاسفانه با کلی دوندگی مقداری کم از مبلغ حقوقی‌شان به آنان پرداخت می‌شود. انتظار داریم این موضوع را در شورای اداری استاندار بایستی به مدیران تذکر دهند.

وی با اشاره به غیبت مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مراسم گفت: ما دغدغه‌های کارگران را بیان می کنیم ولی چه کسی دغدغه ما را خبری و مطالبه کند؛ ما خبرنگاران با قراردادهای سفید امضا کار می‌کنیم به مانند بسیاری از کارگرانی که ما به نفع انان قلم می‌زنیم.

این خبرنگار با انتقاد از استاندار مرکزی از نحوه تعامل با رسانه‌ها گفت: در مدتی که در استان بوده‌اید وعده پیگیری مشکلات را داده‌اید و با هم حزبی‌های خود از اصحاب رسانه جلساتی را داشته‌اید که این یک انتقاد به شما است.

ترکمانی خاطرنشان کرد: خبرنگاران اگر کاری می کنند از سر دلسوزی است که برای استان دلسوزانه کار می کنند و تنها درخواست ما هم از شما این است که نشستی را با مدیران خود برگزار کنید و مشکلات ما را مرتفع کنید.

محمود زمانی‌قمی استاندار مرکزی نیز در این مراسم ضمن گرامیداشت شهدای رسانه به ویژه شهید صارمی گفت: شهید صارمی نماد آگاهی و بیداری و دانایی در تاریخ خبرنگاری شد و نفرین خدا بر جهل و خشونت و افراط، طالبان و این اندیشه فاسد؛ شهید صارمی و جریانی که او را به شهادت رساند دو جریانی هستند که در طول تاریخ به تقابل یکدیگر رفتند و ما یکی از این حوادث را در مرداد 77 ثبت کردیم.

وی افزود: جدال بین جهل و دانایی، نفرت و خشونت و آگاهی همیشگی است و بایستی سعی کنیم در جریان بیانی که منصوب به ازادی و حریت انسان‌ها است قرار بگیریم که شما به عنوان خبرنگاران در این جریان قرار گرفته‌اید.

استاندار مرکزی تصریح کرد: امروز به رسم ادب از شما خبرنگاران تشکر می کنم و اعلام می کنم که نشستس با حضور مدیران استان و اصحاب رسانه برگزار خواهم کرد تا مشکلات شما را بشنوند؛ من خود از شما برای حضور در این مراسم دعوت کردم و در این دعوت‌ها نه گزینشی عمل کردیم و اگر بیش از این هم انتقاد می کردید بر ما شیرین‌تر بود چراکه ما خود را اصول دین نمی دانیم و کسی هم که منکر ما شود از دین خارج نمی‌شود.

وی خاطرنشان کرد: ما انسان‌های منطقی و متوسطی هستیم که در کنار یکدیگر معنا پیدا می کنیم و بایستی هر یک از ما به عنوان مدیران انتقادها را بپذیریم و هم جامعه به انتقاد نیاز دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات