یکی از اساتید مرکز تخصصی مهدویت حوزه عملیه قم اظهارداشت: با توجه به روایاتی که اهل سنت به آن توجه دارند دو نکته قابل تامل است اول اینکه روایات و کتابهایی معتبر و غیرمعتبر زیادی در این زمینه نوشته شده است و دوم اینکه باور به مهدویت در بین مسلمانان از قدیم الایام وجود داشته است.
کد خبر: ۸۸۹۹۰۸۱
|
۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۹
به گزارش خبر گزاری بسیج از استان سیستان و بلوچستان، حجت الاسلام محمد امین بالادستیان یکی از اساتید مرکز تخصصی مهدویت حوزه عملیه قم در همایش استانی جایگاه اهلبیت در منابع اهل سنت که با حضور بیش از 200نفر از علما وروحانیون بسیجی شیعه وسنی خواهر وبرادردر زاهدان برگزارشد، اظهار داشت: برگزاری این همایش نقطه عطفی برای وحدت بیشتر شیعه و سنی است.
وی افزود: در آیات شریفه قرآن وهم در روایات اهل سنت وشیعه بحث مهدویت آمده که نزدیک به 2000متن حدیث ا ز شیعه واهل سنت درراستای مهدویت داریم، مهدویت امری است که باید مردم برای آن تلاش کنند وبرگزاری این جلسان نوید بخش است که بتوانیم با معارف مهدوی آشنا شویم و وظایف فرد منتظر را درک کنیم وبشناسیم.
بالادستیان تصریح کرد:با تبیین صحیح معارف مهدوی وشناساندن آن به مردم می توانیم وظیفه خود را به خوبی عمل کنیمتا شاهد حکومت مهدوی باشیم.
وی گفت: قبل از حکومت مهدوی زندگی خود را رنگ وبوی مهدوی دهیم واز این سبک الگو پذیری کنیم.
حجت الاسلام بالادستیان ضمن تبیین مشترکات اهل سنت و شیعه در مهدویت  گفت: کلمه مهدی از لحاظ لغوی از واژه ی هدی گرفته شده است به معنای ضد ضلالت و گمراهی و هدایت شده است.

ارسال نظرات