معرفی الگوهای اقتصادمقاومتی/

مجاهدت بسیجی ۳۵ ساله اراکی در پرورش بلدرچین

پرورش بلدرچین یکی از صدها طرح زودبازده و اشتغالزا در عرصه اقتصاد مقاومتی است که توسط یکی از جوانان اراکی معنا پیدا کرده و او توانسته برای دست کم 13 نفر مستقیم و غیرمستقیم ایجاد اشتغال داشته باشد.
کد خبر: ۸۸۹۹۰۳۸
|
۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۰

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ اقتصاد مقاومتی واژه‌ای است که با بالا گرفتن فشارها و تحریم‌های ظالمانه به کشور توسط مقام معظم رهبری در سال 89 وارد ادبیات کشور شد و امروز تنها راه رفع مشکلات اقتصادی کشور، تحقق بخشیدن به اقتصاد مقاومتی است.

عرصه‌های فعال اقتصاد مقاومتی چند سالی است پیغام امید و تلاش را در بین مردم به ارمغان آورده تا با تمام وجود فریاد «ما می‌‌توانیم» سر دهند. و پرورش بلدرچین یکی از صدها طرح زودبازده و اشتغالزا در عرصه اقتصاد مقاومتی، که از اقبال خوبی در سال‌های اخیر برخوردار شده است.

پرورش بلدرچین در سال‌های اخیر در کشور روز به روز افزایش یافته است. ویژگی‌های استثنایی بلدرچین و سودآوری تولید آن موجب جلب توجه پرورش دهندگان آن در اراک شده است.

جعفری یکی از جوانان اراکی است که در این عرصه با اراده و مصمم وارد شده و توانسته با همت و اراده خویش با عبور از سد مشکلات بعد از دو سال تلاش به عنوان یک کارآفرین نمونه معرفی شود.

وی در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج استان مرکزی؛ با اشاره به شروع کار خود در این عرصه گفت: دو سال قبل با 5 هزار قطعه بلدرچین و در مساحتی به وسعت 200 متری آغاز کردم و خوشبختانه موفق شدم بعد از کسب تجربیات بسیار در این زمینه و غلبه بر مشکلات، امروز 13 هزار قطعه را پرورش دهم.

جعفری ادامه داد: البته باتوجه به نیاز بازار میزان جوجه‌ریزی بلدرچین متفاوت است، در حال حاضر باتوجه به گرمای هوا و کاهش تقاضا این تعداد بلدرچین را پرورش می‌دهیم وگرنه در ایام دیگر سال از جمله زمستان و پائیز به مراتب تولید بیش از این است.

این جوان کارآفرین با اشاره به اینکه 100 میلیون تومان آورده برای شروع کار داشته است، تصریح کرد: برای شروع کار مبلغ 30 میلیون تومان تسهیلات از بسیج سازندگی و صندوق "کارآفرینی امید" دریافت کردم که با گذشت مدتی کوتاه و دریافت مجوزهای لازم مبلغی تسهیلات از بانک "توسعه تعاون" دریافت کردم.

جعفری به مشکلات موجود در این عرصه اشاره کرد و گفت: تاکنون نزدیک به 60 میلیون تومان متضرر شدم چراکه در نخستین سال فعالیت، به خاطر نداشتن تجربه کافی و خطاهای کارگری و نداشتن خوراک مناسب تلفات بسیاری دادم که هزینه سنگینی را بر من تحمیل کرد ولی با این وجود دلسرد نشدم و کارم را با قوت بیشتر ادامه دادم.

وی با یادآوری این مسئله که در آغاز کار مشکلات و سختی‌های بسیاری داشتم، گفت: وجود مشکلات نتوانست مانع از ادامه کارم در عرصه پرورش بلدرچین شود چراکه علاقه بسیاری به بلدرچین دارم و اگر می خواستم کار را رها کنم در همان قدم اول که مبلغ 35 میلیون تومان متضرر شدم، این کار را می‌کردم.

این جوان کارآفرین ادامه داد: تجربیات کمی در سال اول داشتم و برای اینکه بتوانم به موفقیتی در این زمینه دست پیدا کنم از نظرات افراد استقبال می‌کردم و همه نظرات را اعمال می کردم که همین موضوع باعث شد تا از نظرات کارشناسان دور بمانیمو ضرر مالی بسیاری بدهیم.

جعفری در ادامه تصریح کرد: در همان سال اول ناچار بودیم خوراک را به شکل آماده از بازار تهیه کنیم که همین امر هزینه‌های بسیاری را بر ما متحمل می‌کرد ضمن اینکه چون از نظر کیفیت خوراک‌های اماده مشخص نبودند از چه موادی تهیه شده‌اند بیشتر جوجه‌ها که قبل از سن سه ماهگی بودند تلف شدند و به تبع تخم بلدرچین کمتری حاصل شد.

وی افزود: در حال حاضر خوراک را با نازلترین قیمت و بهترین کیفیت در یکی از سالن‌ها خودمان تهیه می‌کنیم، در واقع تجربه‌های لازم را به تازگی کسب کرده‌ایم. در بخش بازاریابی نیز به خاطر حضور واسطه‌ها به تبع مشکلاتی داشتیم که سعی کردیم با حذف واسطه‌ها گامی موثر در این بخش برداریم.

این کارآفرین جوان اراکی ادامه داد: امسال موفق شدیم یک سالن دیگر به مجموعه اضافه کنیم و امیدوارم با رفع مشکلاتی که در حال حاضر پیش روی ما قرار گرفته است کار را وسعت و زمینه اشتغال بیشتری را فراهم کنیم.

جعفری با اشاره به فرصت‌های شغلی ایجاد شده گفت: برای سه نفر به شکل مستقیم و بیش از 10 نفر به شکل غیرمستقیم فرصت شغلی ایجاد کرده‌ایم که در فصل زمستان نیز قطعا این تعدا افزایش پیدا می کند. اگر ظرفیت ها را در زمستان دو برابر کنیم فرصت های اشتغال نیز دو برابر خواهد شد.

وی با بیان اینکه تلاش شده تا معوقات کارگران را کاهش دهیم، گفت: به رغم مشکلات سعی کرده ام تا حد امکان پرداخت حقوق کارگران به تعویق نیافتد ولی اگر هم زمانی این امر اتفاق افتاده است کارگران باتوجه به اینکه خود شاهد مشکلات هستند کنار آمده‌اند.

این جوان کارآفرین اراکی با اشاره به تحصیلات خود تصریح کرد: فوق دیپلم هستم و در حال حاضر تنها به به پرورش بلدرچین اشتغال دارم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار