خبرهای داغ:
مسئول فرهنگی سازمان تبلیغات استان قزوین:
مسئول فرهنگی سازمان تبلیغات استان قزوین اظهار کرد: یک خبرنگار در جامعه مسئولیت سنگینی بر دوش دارد چرا که نقش آفرین است خبرنگار واقعی با مخاطبین مختلفی سر و کار دارد که باید وقایع و رویدادها را طبق واقعیت اطلاع رسانی می کند.
کد خبر: ۸۸۹۸۹۷۷
|
۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۸

حجت الاسلام نظری مسئول فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین در گفت و گو اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین، در ارتباط با 17 مرداد بیان کرد:  در تقویم جمهوری اسلامی 17 مراد به نام خبرنگار نامگذاری شده که روز خبرنگار به تمام فعالان عرصه خبر و رسانه تبریک می گوئیم.

وی در ادامه با اشاره به ارکان خبر اذعان کرد: خبرنگار با مهارت در تحلیل خبر باید به چهار مورد خبر نویس اجزاء خبر، محتوا خبر،پبام خبر، گیرنده خبر توجه ویژه ای داشته باشد.

این مسئول تصریح کرد: ابزار و محتوا پیام جز اولویت های برتر خبرنگاری است  که باید رعایت شود و اینکه هر خبرنگار در هر مبحثی که موفق تر است باید وارد کارشود.

حجت الاسلام نظری افزود: امروزه خبرنگاران در مبحث هایی که علاقه دارند فعالیت می کنند، مثلا خبرنگار فرهنگی، خبرنگار اقتصادی، خبرنگار سیاسی و نسبت به موضوعات مختص خود آگاهی و اطلاعات مناسبی دارند که در اختیار مخاطبین خود قرار دهند.

مسئول فرهنگی سازمان تبلیغات استان قزوین با اشاره به ابزار پیام تشریح کرد: تلویزیون، رادیو،جلسات،مجلات،روزنامه، نشریات  همه اینها جزء ابزار خبر و انتقال اخبار به عموم مردم است.

وی با شاره به عنصر جهارم از ارکان خبر تاکید کرد: محتوا جز بارزترین خصوصیات خبر است چرا که باید طبق سلایق خواننده و پر محتوا باشد بطوریکه که خواندن خبر برای مخاطبین جذابیت داشته و اینکه خبر را کامل مطالعه کند و یا گوش دهد.

این مسئول در ادامه اظهار کرد: یک خبرنگار  در جامعه مسئولیت سنگینی بر دوش دارد چرا که نقش آفرین است خبرنگار واقعی با مخاطبین مختلفی سر و کار دارد که باید وقایع و رویدادها را طبق واقعیت اطلاع رسانی می کند.

حجت الاسلام نظری بااشاره به امانتدار بودن خبرنگار گفت:  همه خبرنگاران باید امانت دار خوبی باشد چرا که باعث می شود مورد اعتماد و اطمینان جامعه قرار گیرد و اینکه عموم نیز مجذوب اخبار و تحلیل های خبرنگار امانتدار می شوند.

مسئول فرهنگی سازمان تبلیغات استان قزوین متذکر شد: توانایی علمی و مهارت از ویژگی های یک خبرنگار موفق است،خبرنگار موفق باید از موضوعات اقتصادی,علمی، فرهنگی.... اطلاعات کافی و مفید داشته باشد.

وی  اضافه کرد: همه خبرنگاران باید نسبت به اقلیت ها و فومیت های کشور با یک نگاه بنگرد و از نظر اعتقادی و ادبیاتی نسبت  به همه اقلیت ها و قوم ها آگاهی داشته تا بتواند با این قدرت طبق سلایق و مزاج های قوم ها خبر تهیه کند.

حجت الاسلام نظری در خاتمه اظهار کرد: فعالان عرصه خبر و رسانه باید انقلاب گر باشند و منافع ملی را در نظر داشته چرا که منافع ملی امری مهم است و اینکه رسانه ها و فعالان عرصه خبر در راستای انقلاب گری باید فعال باند.

1003/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها