عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در بوشهر:

دولت در مقابل انتقادها سعه‌صدر خود را افزایش دهد

بوشهرـ عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: با توجه به آغاز دولت دوازهم همه باید کمک کنند و از آن طرف دولت باید سعه‌صدر خود را در برابر منتقدان افزایش دهد.
کد خبر: ۸۸۹۸۹۴۳
|
۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۷
به گزارش خبرگزاری بسیج، عزت‌الله ضرغامی در آیین روز خبرنگار در حسینیه عاشقان ثارالله بوشهر با تبریک روز خبرنگار و گرامیداشت یاد و خاطره شهید صارمی و با اشاره به اینکه استان بوشهر از جایگاه مهمی در عرصه‌های مختلف برخوردار است اظهار داشت: استان بوشهر با داشتن ظرفیت‌های مختلف صاحب افتخارات فراوانی است و این استان بر تارک ایران اسلامی می‌درخشد.

وی با بیان اینکه استان بوشهر همواره در کشور افتخار آفرین بوده است خاطرنشان کرد: بوشهری‌ها همواره افتخار آفرین بودند که از دوران رشادت‌های رئیسعلی دلواری تا زمان دفاع مقدس و در حوزه سازندگی افتخار آفرین بوده است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی مهمترین کار خبرنگار را روایت‌گری و آگاهی بخشی دانست و تاکید کرد: کار روایت‌گری در عرصه خبرنگاری کاری بسیار ارزشمند است.

ضرغامی با تاکید بر نقش مهم خبرنگاران در آگاهی بخشی  به جامعه خاطرنشان کرد: برخی مواقع بعضی از افراد از دانستنی‌ها هراس دارند و این در حالی است که  نفس دانستن و آگاهی بخشی در جامعه بسیار سازنده و لازم است.

وی با بیان اینکه  در مواقعی، بعضی آگاهی بخشی‌ها سبب دغدغه می‌شود افزود: این مهم مقدمه ایجاد زبان مشترک برای بر طرف کردن مشکلات است  و هر کسی در هر جایی که  است و کار  آگاهی بخشی را انجام می‌دهد کار بسیار مهمی بر عهده دارد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه  صادقانه باید به مردم آگاهی داد تصریح کرد: یکی از مشکلات ما این است که خبرنگاران وام‌دار افراد می‌شوند و از بدترین دیکتارتوری‌ها حمایت می‌کنند.

ضرغامی با بیان اینکه خبرنگار متعهد اشکالی ندارد که از جریان سیاسی حمایت کند گفت: خبرنگار باید برای خود شخصیت قائل شود و هر آنچه که می‌بیند باید در راستای آگاهی بخشی انجام وظیفه کند.

وی کار خبرنگاری را عشق دانست و افزود: کار خبرنگار در مرحله نخست عشق است، عشق به صداقت با مردم، عشق به هدایت مردم و عشق به آگاهی بخشی به مردم  و هدایت افکار عمومی جامعه است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه خبرنگاران در شرایط فعلی کشور باید به دنبال مسئله یابی باشند نه مسئله‌سازی خاطرنشان کرد: امروز کشور در شرایط خاصی است و رئیس جمهور در آغاز دولت دوازدهم است و رهبر نیز توصیه‌هایی داشته‌اند و در این راستا دولت نیاز به هدایت و اتحاد دارد و باید به آن کمک کرد.

ضرغامی با تاکید بر افزایش سعه صدر دولت افزود: با توجه به آغاز دولت دوازهم، همه باید کمک کنند و از آن طرف دولت باید سعه‌صدر خود  را در برابر منتقدان افزایش دهد.

وی با بیان اینکه اشکال در قوه مقننه، قضاییه و مجریه وجود دارد گفت: اشکالات باید گفته تا زمینه برطرف کردن آن فراهم شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه مدیری که خوب تصمیم بگیرد انگار که تمام وظایف خود را انجام داده است گفت: مدیری که شجاعت نداشته باشد در برنامه‌ریزی و سازماندهی نمی‌‌تواند موفق باشد و تمام تلاش‌هایش بی‌اثر است.

ضرغامی نخستین قدم در تصمیم‌‌گیری را مسئله‌یابی دانست و تاکید کرد: برخی دنبال مسئله‌سازی و سپس در پی برطرف کردن آن هستند که خبرنگار در عرصه جامعه کارش باید مسئله‌یابی باشد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه فعالیت رسانه‌ها با گذشته تفاوت کرده است گفت: پیام‌رسان فاعل و پیام‌گیر منفعل نداریم بلکه همه فعال هستند و همه شبکه‌‌های اجتماعی و فضاهای مجازی برنامه تولید می‌کنند.

عضو شورای عالی فضای مجازی با بیان اینکه بسیاری از اخبار و اطلاعاتی که در فضای مجاز منتشر می‌شود ممکن است دروغ باشد تصریح کرد: فضای مجازی چون تعهدی در مقابل فعالیت خود ندارد ممکن است یک خبر را خیلی بزرگ کند و یا  با دروغ ارائه کند.

ضرغامی با بیان اینکه فضای مجازی اختراع و اکتشاف بزرگ بشر است گفت: در دنیا هیچ اختراعی به اندازه فضای مجازی وجود ندارد و حتی از اختراع برق که مادر اختراعات است بسیار بالاتر است.

وی با تاکید بر راه‌اندازی پیام‌رسانی بومی گفت: باید پیام رسانی بومی در چارچوب مدل‌های ایرانی طراحی و راه‌اندازی کنیم که در این عرصه تاکنون کم‌کاری شده است.

عضو شورای عالی فضای مجازی با بیان اینکه، عمدتا در فضای مجازی مصرف کننده هستیم افزود: در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی آسیب‌های فراوانی وجود دارد که گرفتاری‌هایی برای کاربران ایجاد می‌کند.

ضرغامی تاکید کرد: باید هوشمندانه و آگاهانه از فضای مجازی استفاده کرد.

در این مراسم از خانواده‌های شهید عبدالحسین زارع، شهید یحیی خلیلی، محمود رفیعی‌نژاد، ارسلان فهیمی و داریوش شاهینی و از محمود صادقی و علی دوراهکی خبرنگاران هم استانی که در سوریه و جبهه مقاومت پوشش خبری را بر عهده داشتند تجلیل شد./انتهای پیام


ارسال نظرات
آخرین اخبار