مسئول دبیرخانه هیئت نظارت بر کانون های فرهنگی و هنری مساجد کردستان از تمدید مهلت ثبت نام دوازدهمین جشنواره قرآنی مدهامتان تا پایان مرداد جاری خبر داد.
کد خبر: ۸۸۹۸۸۰۱
|
۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان،کامل گلباغی، مسئول دبیرخانه هیئت نظارت بر کانون های فرهنگی و هنری مساجد کردستان گفت: دبیرخانه دائمی جشنواره های فرهنگی و هنری جوانان  مساجد کشور در راستای  غنی سازی اوقات فراغت جوانان و نیز نشر و ترویج معارف قرآنی و شعائر الهی و همچنین استفاده از ابزارهای فرهنگی و هنری در جهت جذب بیشتر و بهتر آنان به مساجد، در سالی که از سوی رهبر فرزانه انقلاب مزیّن به نام اقتصاد مقاومتی، تولیدملی و اشتغال شده است، دوازدهمین جشنواره بزرگ قرآن با نام «مدهامّتان» را برگزار می کند.

 

وی با بیان اینکه این جشنواره  به همت ستاد‌ عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور برگزار می شود، عنوان کرد: این جشنواره با همکاری شورای عالی قرآن، شورای توسعه فرهنگ قرآنی، معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ستاد اقامه نماز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، شبکه قرآن و معارف سیما، رادیو قرآن، بنیاد بین المللی امام رضا (علیه السلام ) استانداری، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان خراسان رضوی برگزار می‌شود.

 

وی افزود:جشنواره قرآن از پرشورترین و وزین‌ترین جشنواره‌ هایی است که توسط دبیرخانه دائمی جشنواره های فرهنگی و هنری جوانان مساجد کشور برگزار می‌شود، عنوان کرد: علاقمندان زیادی را در میان اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور دارد که در این راستا ثبت نام علاقه مندان به شرکت در این دوره از مسابقات از هفته جاری در سطح استان آغاز شده است.

 

این مقام مسئول از تمدید مهلت ثبت نام در جشنواره تا پایان مرداد سال جاری خبر داد و افزود: زمان برگزاری مرحله استانی از 10 شهریور تا 28 مهر سال جاری تعیین شده است.

 

گلباغی، شناسایی و ارتقای سطح اطلاعات عمومی و تخصصی جوانان علاقه‌مند به قرآن و فرهنگ غنی اسلام، حضور پر نشاط‌تر اعضای کانون‌ها در فعالیت‌های قرآنی ملی و بین‌المللی، کشف و شناسایی استعدادهای برتر قرآنی فعال کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور در قالب ایجاد رقابت سالم، ترغیب و تشویق مدیران کانون‌ها به کشف استعدادهای محلی و منطقه‌ای فعال در امور قرآنی را از جمله اهداف این جشنواره سراسری اعلام کرد.

 

مسئول دبیرخانه کانون های مساجد کردستان اذعان کرد: آشنایی بیشتر مردم و مسئولان با استعدادها و ظرفیت‌های قرآنی موجود در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، ایجاد بستر مناسب برای حضور نوجوانان و جوانان قرآن مدار جهت حضور در مسابقات فنّی و تخصصی اوقاف و حضور در مسابقات بین المللی قرآن و استفاده از ظرفیت دستگاه ها و نهادهای فرهنگی و قرآنی جهت همراهی و تقویت بخش رقابتی فعالیت های قرآنی در کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور از اهداف برگزاری جشنواره مدهامتان است.

 

وی به رشته های این جشنواره اشاره کرد و افزود: قرائت(تحقیق)، حفظ کل، حفظ 20 جزء، اذان، ترتیل، صحت قرائت حمدوسوره و اذکار نماز و مفاهیم قرآن و نهج البلاغه از رشته های جشنواره قرآنی مدهامتان است که در بخش خواهران و برادران در گستره استانی و کشوری برگزار می شود.

 

گلباغی هشتم آبان را آخرین مهلت  اعلام نفرات برتر مرحله استانی به دبیرخانه میزبان کشوری(خراسان رضوی) اعلام و خاطر نشان کرد: مرحله کشوری جشنواره نیز همزمان با 14 آذر سال جاری برگزار می شود.
 
انتهای پیام/7727

ارسال نظرات