برخی دستگاه‌های استان در نشست ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی، پروژه‌ها، طرح‌ها و فعالیت‌های پیشنهادی خود را در حوزه اقتصاد مقاومتی در سال جاری مطرح کردند.
کد خبر: ۸۸۹۸۶۸۴
|
۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، نشست ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان ظهر امروز با حضور استاندار یزد، رئیس سازمان برنامه و بودجه استان و مسئولان دستگاه‌های مختلف برگزار شد و برخی دستگاه‌ها پروژه‌ها، طرح‌ها و فعالیت‌های پیشنهادی خود در حوزه اقتصاد مقاومتی در سال جاری را مطرح کردند.

کلانتر رئیس خانه صنعت معدن تجارت استان در این نشست اصلاح و روزآمدسازی اطلاعات وضعیت صنایع و تکیمل بانک اطلاعاتی صنعت و معدن استان، اصلاح نظام توزیع و فروش برخط، توسعه واحد مشاوره و کلینیک امداد و صنعت در زمینه‌های حقوقی، مالیاتی و ... به واحدهای تولید صنعتی ومعدنی وشناسایی، معرفی و تقدیر از مدیران و شرکت‌های تولیدی برتر را از جمله برنامه‌های پیشنهادی امسال در حوزه اقتصاد مقاومتی عنوان کرد.

دهقان معاون اقتصادی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد نیز در این نشست، برش استانی جذب سرمایه‌گذار در استان، جذب سرمایه‌گذاری خارجی بعد از برجام، تکمیل فرایند راه‌اندازی پنجمین واحد سرمایه‌گذاری در استان و استفاده از ظرفیت نهادهای عمومی غیر دولتی منتخب جهت سرمایه‌گذاری را از برنامه‌های این دستگاه در حوزه اقتصاد مقاومتی اعلام کرد.

حاجی صفری معاون اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان نیز با بیان اینکه سالانه هزار دستگاه از ناوگان حمل و نقل را به دلیل فرسودگی از دست می‌دهیم، افزود: امسال نوسازی هزار دستگاه ناوگان حمل و نقل بار را در برنامه داریم و تسهیلاتی کم بهره برای این کار در نظر گرفته‌ می‌شود و هدف اصلی از این کار، کاهش سن ناوگان فعال حمل و نقل جاده‌ای، استانداردسازی زیست محیطی، کاهش مصرف سوخت و ... است.

حاجی صفری استفاده از فناوری‌های نوین مهندسی، توسعه حمل و نقل روستایی با واگذاری 30 دستگاه سواری کرایه، ایجاد شرکت حمل و نقل بین المللی در استان با هدف افزایش 30 درصدی ترانزیت، تجهیز 250 دستگاه ناوگان اتوبوسی استان به سامانه سپهتن و ایجاد مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین راهی را از جمله دیگر برنامه‌های این دستگاه عنوان کرد.

گفتنی است در این نشست پروژه‌های پیشنهادی به بحث و تبادل نظر گذاشته شد و دستگاه‌های حاضر عملیاتی شدن پروژه‌ها و محا تامین اعتبارات و میزان اشتغالزایی آنها را مورد بررسی قرار دادند.

یزدآوا
ارسال نظرات