جانشین فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی گفت: یاران واقعی امامت به خاطر اطمینان محض، گوش به فرمان واقعی دستورات ولی زمان خویش هستند.
کد خبر: ۸۸۹۸۶۲۵
|
۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۰

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ سرهنگ پاسدار محسن گلشن‌زاده جانشین فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی، با تاکید بر احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر گفت: در بحث امر به معروف وظیفه و تکلیفی که بر دوش ما به عنوان مسئول و یا بسیجی قرار گرفته ورای تمامی وظایف است و همه کارهای نیک و جهاد در راه خدا در مقابل امر به معروف و نهی از منکر همانند قطره‌ای در مقابل دریای خروشان است.

وی در ادامه ضمن تشریح و تفسیر "بِرّ" و "جهاد" به عنوان دو واژه مهم قرآنی که از آن برای معرفی مومنین استفاده می‌شود بیان کرد: حضرت علی(ع) در نهج البلاغه یک خطبه کامل در باب جهاد دارد و این نشان دهنده عظمت جایگاه جهاد است در حالی که رسول اکرم(ص) جهاد در راه خدا را با تمامی عظمت و بزرگی، همانند قطره‌ای در مقابل دریای امر به معروف می‌دانند.

سرهنگ گلشن‌زاده همچنین با اشاره به یکی از خطبه‌های امیر المومنین علی(ع) پس از شهادت جمعی از یارانش افزود: حضرت علی(ع) در یکی از خطبه‌های خود از تعدادی از یاران شهیدش همچون "عمار"، "ذوشهادتین" و "طیحان" که نقش بسزایی در روشنگری در جامعه داشتند را یاد کرده و به دنبال یارانی از این دست می‌گردد، کسانی که ویژگی مهم عمل به تکلیف را به خوبی ادا می‌کنند.

جانشین فرمانده سپاه روح الله ضمن تفسیر برخی از تعابیر قرآنی گفت: همه مسلمین در نماز‌های یومیه خود خواستار هدایت به سمت صراط مستقیم و راه کسانی که نعمت از خداوند دریافت کرده‌اند هستند و خداوند در قرآن، دریافت کنندگان نعمت را "پیامبران"، "صدیقین"، "شهدا" و "صالحین" معرفی کرده و "بِرّ" یکی از تعابیری ست که به "صدیقین" اطلاق شده؛ "صدیقین" همان کسانی هستند که اگر قرآن می‌خوانند و احکامی را فرا می‌گیرند به آن عمل هم می‌کنند.

وی دومین ویژگی یاران حضرت علی(ع) را اقامه و زنده کردن واجبات دینی با دقت و ظرافت کامل دانست و بیان کرد: اینان کسانی هستند که در اقامه نماز بهترین نماز، در روزه داری بهترین روزه و در حج نیز بهترین حج را به جای می‌آورند.

سرهنگ پاسدار گلشن‌زاده، ویژگی سوم یاران حضرت را دارای اهمیت ویژه دانست و تصریح کرد: یاران امامت و ولایت زنده کننده سنت‌های الهی و میراننده سنت‌های باطل هستند و امام حسین(ع) در وصیت نامه خود اعلام می‌کند من برای احیاء امت جدم قیام کردم و امروز متاسفانه برخی از ما در رفتارهای خود بدعت‌ها را زنده و سنت‌های خدا را می‌میرانیم و اینجا ست که امر به معروف و نهی از منکر جایگاه خود را پیدا می‌کند.

جانشین فرمانده سپاه روح الله چهارمین ویژگی یاران امامت و ولایت را اجابت فرمان ولی و امام دانست و افزود: در حال حاضر باب جهاد و شهادت باز است و وقتی امام مسلمین خطاب به دنیای استکبار به سرکردگی آمریکا میفرماید« هر کس در مقابل سوریه باشد ما در مقابل آنها هستیم»، اقشار مختلف مردم لبیک گوی فرمان رهبر می‌شوند، اما متاسفانه برخی تعبیر درستی از این پاسخگویی به ندای رهبری ندارند و به دنبال راه دیگری برای مقابله با تکفیری‌ها هستند.

وی اطمینان محض به رهبر را ویژگی پنجم یاران ولایت و امامت دانست و بیان کرد: یاران واقعی امامت به خاطر اطمینان محض، گوش به فرمان واقعی دستورات ولی زمان خویش هستند و اگر فردی ادعای یاری امام زمان(عج) و گوش به فرمانی ولی را دارد باید تمامی ۵ ویژگی فوق را داشته باشند.

سرهنگ پاسدار گلشن‌زاده در خاتمه امر به معروف و نهی از منکر را یک اصل دینی و یک واجب فراموش شده معرفی و خاطر نشان کرد: امروز امر به معروف و نهی از منکر یک واجب فراموش شده است و تمامی احکام و واجبات دین ما در سایه امر به معروف و نهی از منکر است و همه باید بدانند فراموشی این واجب دینی موجب فساد در جامعه و بی اثر شدن انجام دیگر واجبات الهی خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات