گزارش «بسیج» از واردات بی رویه غذای بی کیفیتی به نام تیلاپیا/ 41
نقوی حسینی گفت: درر سیاست گذاری کلان اقتصادی همان طوری که مقام معظم رهبری فرمودند؛ هر نوع وارداتی که تولید داخلی آن وجود داشته باشد حرام شرعی است.
کد خبر: ۸۸۹۸۶۱۱
|
۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۶:۴۶
سید حسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست های خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، درباره واردات ماهی های تیلاپیا از کشور چین اظهار داشت: در سیاست گذاری کلان اقتصادی همان طوری که مقام معظم رهبری فرمودند؛ هر نوع وارداتی که تولید داخلی آن وجود داشته باشد حرام شرعی است. وقتی چنین هدفی از سوی رهبری تبیین می شود بدان معناست که هیچ نوع واردات کالایی در هیچ یک از بخش های مختلف نباید صورت بگیرد.

وی افزود: اگر توانایی تولید یک کالا در ایران موجود باشد که در حد کیفیت و استاندارد جهانی است، وارداتش علاوه بر حرام بودن غیر قانونی خواهد بود. کسانی که ماهی تیلاپیا یا هر نوع مواد غذایی که کشور توانایی تولید آن را دارد وارد کند، کاری غیر قانونی انجام داده است.

تزریق co در بافت ماهی های وارداتی که امنیت سلامت غذایی مردم را تهدید می کند موضوع دیگری بود که نقوی حسینی بدان پرداخت. وی درباره اقدامات کمیسیون امنیت ملی عنوان کرد: مجلس شورای اسلامی توسط کمیسیون امنیت ملی جلسه ای را در خصوص واردات اقلام مصرفی خصوصا در حوزه غذایی ترتیب داده بود که در آن از وزارت صنعت و معدن، وزارت بهداشت و سازمان ها ذی ربط در آن شرکت داشتند. همچنین به اتفاق چندین نماینده از مناطق گمرکی و مرزی بازدید های انجام شد و در مجموع به یک جمع بندی دست پیدا کردیم که کنترل واردات و کیفیت مواد غذایی به هیچ وجه انجام نمی شود.
ارسال نظرات