خبرهای داغ:
مدیر کل کتابخانه های عمومی استان:

میامی به لحاظ جمعیتی رتبه اول اهدا کتاب در استان را داراست /افتتاح کتابخانه نردین در آینده ی نزدیک

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان سمنان گفت: در حوزه کتابخوانی الویت ومحوریت ما مناطق کم برخورداراست.
کد خبر: ۸۸۹۸۵۴۸
|
۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۵

علی سماکوش در نشست انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان میامی به برگزاری جشنواره رضوی اشاره کرد وگفت: سه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، کانون پرورشی فکری کودکان ونوجوانان و کتابخانه ها که هر کدام موضوع خاصی را در این جشنواره دنبال می کردند.

وی افزود: قریب به 31 هزار نفر در جشنواره رضوی استان شرکت کردندکه شهرستان میامی نسبت به جمعیت خود رقم قابل توجهی در این جشنواره شرکت کردند.

استان سمنان جزء استان های ممتاز کشور/الویت کتابخانه های استان توجه به مناطق کم برخوردار

سماکوش با بیان اینکه این آمار باعث شد که استان سمنان ازاستان ج به استان الف تبدیل شود، گفت: این رقم حضور باعث شد استان سمنان جزء استان های ممتاز در کل کشور شود که از 702 هزار نفر جمعیت استان ، 31 هزار نفر در این جشنواره شرکت کردند.

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان به کمک خیرین و دستگاه های دولتی در این جشنواره اشاره کرد وگفت: در حدودو 55 میلیون تومان برای جوایز این جشنواره خیرین و دستگاه های دولتی کمک کردند.

وی با بیان اینکه در حوزه کتابخوانی الویت ومحوریت  ما مناطق کم برخورداراست، افزود: در این راستا هیچ شهرستانی در استان به میزان میامی در قسمت تملک دارایی اختصاص نیافته است که میامی با دریافت 300 میلیون تومان رتبه اول در این خصوص را دارد.

سماکوش افزود: شهرستان های بزرگ استان چون سمنان وشاهرود، گرمسار این مقدار اعتبار از تملک دارایی دریافت نکردند.

از حساب 6 شهرداری استان بدهی نیم درصد کتابخانه ها برداشت شد

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان سمنان با اشاره به اینکه از 6 شهر استان به خاطر بدهی خود به اداره کتابخانه ها پول ازطریق نهاد از حساب شهرداری خارج شده است، گفت: این پول برای نیم درصد سهم کتابخانه ها از گذشته تا به امروز است.

وی افزود: اگر شهرداری میامی سهم نیم درصد خود که طی چند سال گذشته پرداخت نکرده را در اختیار اداره کتابخانه های شهرستان میامی قرار دهد این پول در خود شهرستان صرف می شود که اگر نهاد کتابخانه ها از تهران برداشت کند دیگر به راحتی قابل برگشت نیست.

سماکوش راهکار جهت پرداخت بدهی شهرداری به اداره کتابخانه های میامی گفت: با انجام پروژه های نیمه تمام کتابخانه ها می شود بدهی را به این شکل جبران کرد.

میامی به لحاظ جمعیتی رتبه اول اهدا کتاب در استان را داراست /افتتاح کتابخانه نردین در آینده ی نزدیک

ساخت کتابخانه در روستاهای بالای یک هزارو 500 نفر/افتتاح کتابخانه نردین در آینده ی نزدیک

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان به افتتاح کتابخانه دهستان نردین در آینده نزدیک اشاره کرد و افزود: اعتبار جهت تجهیزات کتابخانه نردین واریز شده وبرای جذب نیرو در این کتابخانه به دنبال جذب نیرو بومی هستیم.

وی با اشاره به اینکه در حوزه روستایی تاکید نهاد کتابخانه ها فعلا برای ساخت کتابخانه برای روستاهای با جمعیت بالای یک هزار و 500 نفر است، ابراز داشت: باید در نظر داشت اداره کتابخانه های عمومی استان متولی ساخت کتابخانه نیست وساخت کتابخانه بر عهده اداره ارشاد است وما تنها بهره بردار هستیم.

میامی به لحاظ جمعیتی رتبه اول اهدا کتاب در استان را داراست

سما کوش به جشنواره اهدای کتاب اشاره کرد وگفت: در این جشنواره که از 10 تیرماه شروع و تا اول آبان ماه ادامه دارد، تا امروز کتاب هایی که ازسطح نهادهای اجرایی و شهروندان اهداشده در حدود 65 هزار 200 نسخه کتاب بوده است.

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان با بیان اینکه کتاب های اهدایی در سطح استان به لحاظ جمعیتی، شهرستان میامی  تا به امروز در رتبه اول است، گفت: درمیامی حدود 7 هزار کتاب اهدا شده است و شاهرود با 22 هزار جلد کتاب بیشترین آمار اهدای کتاب را در استان دارد.

وی افزود: در جشنواره اهدای کتاب نوعی مسابقه ایجاد شده است که اکثر کتاب های اهدایی نو است.

میامی به لحاظ جمعیتی رتبه اول اهدا کتاب در استان را داراست /افتتاح کتابخانه نردین در آینده ی نزدیک

پل ارتباطی بیت کتاب ومردم را باید نزدیکتر کرد

معاون فرماندار میامی نیز ضمن تبریک دهه کرامت گفت: باید جهت ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی دست یاری به سمت مسئولان وسایر افراد دراز کرد.

عباس طاهرانپور با بیان اینکه بر خلاف دیگر شهرستان استان، میامی بیش از 80 درصد جمعیت آن روستایی است، افزود: باید ضمن توجه به شهر توجه ویژه ای به روستاها داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه باید کتاب را به سمت مردم ببریم، گفت: باید در جهت ترویج مطالعه، مکان، فضاسازی و راه های تشویقی برای این عرصه در نظر داشت.

طاهرانپور با اشاره به اینکه باید پل ارتباطی بیت کتاب ومردم را نزدیکتر کرد، ابراز داشت: در شهرستان میامی روستاهایی با جمعیت بالای 3 هزار نفر داریم که در آنجا کتابخانه ای وجود ندارد و می طلبد بصورت جدی تر جهت احداث کتابخانه وارد عرصه شد.

میامی به لحاظ جمعیتی رتبه اول اهدا کتاب در استان را داراست /افتتاح کتابخانه نردین در آینده ی نزدیک

میامی به لحاظ جمعیتی رتبه اول اهدا کتاب در استان را داراست /افتتاح کتابخانه نردین در آینده ی نزدیک
نتهای پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها