امامی: خبرنگاران به عنوان سربازان فعال جبهه فرهنگی، همواره به عنوان جریان‌سازان بزرگ جامعه و وجدان‌های بیدار زمانه‌ی تدبیر و امید،‌ به شمار می‌آیند.
کد خبر: ۸۸۹۸۵۴۷
|
۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۸

 سرهنگ سید اسدالله امامی فرمانده ناحیه اشکذر در گفتگو با خبرنگار بسیج  در خصوص 17 مرداد روز خبرنگار گفت:حال اگر چه 17 مرداد ماه را به پاس عروج آگاهانه‌ی شهیدی گرانسنگ، روز خبرنگار نامیده‌اند، اما نه "محمود صارمی" و نه همه‌ی آن شهیدان، جانبازان و آزادگان خبرنگاری که برشمردیم، که همه‌ی شهیدان و ایثارگران ایران اسلامی، اهل قلم بودند و آگاهی بخش. شهیدانی که با ایثار هستی خود، هست ما را رقم زدند.

امامی افزود: روز خبرنگار، نماد همیشگی حق‌بینی و حق‌نویسی و گام نهادن در مسیر آگاهی بخشی و نیک‌اندیشی و اطلاع‌رسانی با سلاح قلم است و عشق و خبرنگاران به عنوان سربازان فعال جبهه فرهنگی، همواره به عنوان جریان‌سازان بزرگ جامعه و وجدان‌های بیدار زمانه‌ی تدبیر و امید،‌ به شمار می‌آیند.

وی در ادامه گفت: امروزه هنگامی که نامی از ایثار و شهادت به میان می‌آید، راه پیموده شده‌ی آنان، ندای بلند قلم‌های سرخی را نوید می‌دهد که هزاران هزار واژه و رویداد نانوشته را در خود به تصویر می‌کشد، روایت‌های واقعی و مانایی که باید اهل قلم و خبرنگار حقیقت‌جو و حقیقت‌یاب باشی تا فهمش برایت آسان نماید.

امامی افزود: به یاد داشته باشیم که اگر قدم آگاهانه و هدفمند صدها هزار شهید و ایثارگر این دیار نبود. هیچ قلمی، توان قدم زدن در این بازار آشفته‌ی نابرابری و ناامنی جامعه‌ی رنگارنگ بی‌پروا را نداشت.

وی در پایان خاطر نشان کرد: باید گرامی بداریم قلم‌های خبرنگاران حماسه آفرینی را که قدم‌هایشان همگام و در مسیر حرکت تاریخ‌ساز و ماندگار شهیدان همیشه شاهد این دیار، در حرکت است و با رعایت حریم قلم و اندیشه، بقای حقیقت را به بقای خود ترجیح می‌دهند.

ارسال نظرات