خبرهای داغ:
به همت فرهنگی اجتماعی سپاه شاهرود، طرح نذر کتاب در شاهرود برگزار می شود.
کد خبر: ۸۸۹۸۵۰۹
|
۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۶

سرهنگ پاسدار احمد حسین پور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در شاهرود با اشاره به اجرای این طرح در سطح شهرستان شاهرود اظهار کرد: با توجه به تلاش اداره کتابخوانه های عمومی شهرستان برای جمع آوری کتب از اقشار مختلف مردم و ادارات شهرستان اظهار کرد: تاکنون 25 هزار جلد توسط ادارات و ارگان های دولتی و برخی اشخاص به اداره کتابخوانه ها اهدا شده که با پالایش برخی به کتابخوانه ها اهدا و برخی نیز برای خمیر شدن و بازیافت به تهران ارسال شده است.

وی افزود: با توجه به این موضوع فرهنگی اجتماعی سپاه با مشارکت اداره کتابخانه های عمومی شهرستان اقدام به اجرای طرح نذر کتاب کرده است که افراد کتاب های خود که در منازل استفاده نمی کنند به کتابخانه ها اهدا کنند.

حسین پور خاطر نشان کرد: در این طرح چند بنر در سطح شهر نصب می شود و در پایگاه های بسیج و حوزه ها تبلیغ می شود تا مردم کتب مازاد خود را اهدا کنند تا این کتب جمع آوری و پالایش و کتب مناسب به کتابخانه روستاها اهدا و مابقی برای بازیافت به تهران ارسال شود.

وی با بیان اینکه دو هزار جلد کتاب توسط بسیج جمع آوری و به اداره کتابخانه ها تحویل شده است افزود: کتاب های جمع آوری شده به روستاهای محروم ارسال می شود تا در ترویج فرهنگ کتابخوانی تسهیل شود.

حسین پور با اشاره به اهداف این طرح گفت: ایجاد امکان دسترسی مردم در مناطق محروم به کتاب، ترویج فرهنگ کتابخوانی، تبدیل کتاب های بلا استفاده و فرسوده به کتاب های جدید و بروز، تجهیز کتابخانه های مناطق محروم و غنس سازی مخزن کتابخانه ها از اهداف این طرح است.

وی با بیان اینکه با مسئول اداره کتابخانه های شهرستان جلسه برگزار کرده ایم افزود: با تعامل و همکاری فی مابینی امیدواریم که در ترویج فرهنگ کتابخوانی که مورد تاکید رهبر انقلاب است گام مثبتی برداشته و جامعه فعال بسیج را در این راستا تشویق و ترغیب نماییم.

معاونت فرهنگی اجتماعی سپاه شاهرود تصریح کرد: این طرح تا دهه امامت و ولایت ادامه خواهد داشت و علاقمندان می توانند کتب خود را به پایگاه های بسیج مساجد و محلات و یا کانون بسیج جوانان و کتابخانه های عمومی تحویل نمایند.

وی عنوان کرد: تلاش داریم با حضور در حوزه های علمیه و منازل علما از جمله ائمه جمعه کتاب های مازاد را جمع آوری کنیم و همچنین خانواده ها می توانند با تماس با فرهنگی اجتماعی سپاه و یا کانون بسیج برای دریافت کتب از منازلشان اقدام نمایند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها