خبرهای داغ:
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم رعایت تقوای رسانه ای را مهم ترین شاخصه یک خبرنگار جامعه اسلامی دانست.
کد خبر: ۸۸۹۸۴۶۲
|
۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۴


به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت الاسلام و المسلمین محمود عبداللهی در گفتگو با خبرنگاران، با اشاره به فرارسیدن 17 مرداد روز شهادت شهید صارمی و روز خبرنگار اظهار داشت: هر فردی در هر جایگاه و شغلی که در اجتماع خدمت می کند باید در کار و زندگی خود همواره رعایت تقوا را داشته باشد و در این بین، بی شک خبرنگاران با توجه به حساسیت و اهمیت کارشان می بایست در رعایت تقوای رسانه ای، جدیت بیشتری از خود نشان دهند.

وی افزود: در واقع رعایت تقوا، مهم ترین موضوعی است که یک خبرنگار متعهد و مسلمان می بایست خود را ملتزم به آن بداند و از این رو همواره باید مراقب باشد که به واسطه اخبار و مطالبش شایعات و اخبار موهوم و  غیر مستند در جامعه نشر پیدا نکند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: این مساله درست است که خبرنگار باید در انجام رسالت رسانه ای خود واجد صفات صداقت و صراحت باشد؛ اما در هر صورت نباید نسبت به رعایت مصالح عالی کشور و نظام اسلامی، بی توجه و یا کم توجه باشد.

وی همچنین گفت: از این حیث بنده به شدت معتقدم که یک خبرنگار به هیچ وجه نباید بر اساس حدس و گمان خود دست به تولید و انتشار خبر بزند؛ ضمن آنکه در آن بخش از مطالبی که نسبت به آن ها آگاهی دارد نیز می بایست مصالح سیاسی نظام و شرایط جامعه را لزوماً مدنظر خویش قرار دهد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها