آمار زندانیان کردستان نسبت به میانگین کشوری بسیار پایین تر است

هیأت بازرسی دادستان کل کشور در راستای بررسی وضعیت زندانهای کشور، در کردستان حضور یافته و مراکز اصلاحی و تربیتی استان را مورد بازدید قرار دادند.
کد خبر: ۸۸۹۸۳۸۶
|
۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۸




به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، هیأت بازرسی دادستان کل کشور در راستای بررسی وضعیت زندانهای کشور، در کردستان حضور یافته و مراکز اصلاحی و تربیتی استان را مورد بازدید قرار دادند.

 

 برزگر گنجی سرپرست تیم اعزامی از دادستانی کل کشور در بازدید خود از زندان مرکزی سنندج که دادستان مرکز استان و مدیرکل زندانهای کردستان نیز وی را همراهی می نمودند ضمن ابراز خرسندی از وضعیت زندانهای استان در حوزه های مختلف اصلاحی و تربیتی گفت: خوشبختانه با تعامل خوبی که میان زندانها و مسئولین قضائی استان وجود دارد نظم و آرامش خوبی بر زندانهای استان حاکم است و این مهم موجب شده تا خدمات متعدد با کیفیت و کمیت مطلوب در حوزه های مختلف از جمله بهداشت و درمان، حرفه آموزی و اشتغال زایی، آموزش های فرهنگی و … به زندانیان ارائه شود.

 

 برزگر گنجی یکی از اقدامات مهم در زندانهای کردستان را ممنوعیت مصرف سیگار قلمداد نمود و بیان داشت: یکی از نقاط قوت زندانهای استان طراوت و هوای مطبوعی است که بر این مراکز حاکم می باشد که این مهم ناشی از عدم مصرف دخانیات در این مراکز می باشد که قطعا این موضوع رضایتمندی زندانیان و خانواده های آنها را نیز در پی داشته است.

 

 بازرس ویژه دادستان کل کشور با اشاره به وجود امنیت پایدار در استان کردستان افزود: اگر چنانچه برنامه های اصلاحی و تربیتی در زندانها به درستی اجرا شود شاهد بازگشت سعادتمندانه مددجویان به جامعه خواهیم بود که این موضوع به طور حتم یکی از دلایل وجود امنیت پایدار در استان فرهنگی کردستان می باشد.

 

 وی در ادامه، توجه به بخشنامه صادره از سوی رئیس قوه قضائیه در خصوص کاهش جمعیت کیفری را ضروری دانست و در این باره گفت: بخشنامه کاهش جمعیت کیفری زندانها نصب العین تمامی مسئولین قضائی کشور می باشد و این موضوع یکی از مهم ترین معیارهای ارزیابی این هیأت بازرسی نیز خواهد بود.

 

 برزگر گنجی از اجرایی شدن هرچه بهتر قانون مجازات جایگزین حبس در زندانها و در آینده نزدیک خبر داد و بیان نمود: یکی از نکات قابل توجه در بخشنامه کاهش جمعیت کیفری و مواد ۶۵ به بعد قانون مجازات اسلامی کاهش استفاده از مجازات حبس می باشد که امیدواریم با اجرایی شدن این قانون، در جرائم سبک از مجازات جایگزین حبس استفاده شده و به این ترتیب بسیاری از آسیب های ناشی از حبس نیز کاهش یابد.

 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات