خبرهای داغ:
آيت الله نمازي دردیدارمسئول بسیج اساتیدحوزه علمیه اصفهان:

طلاب نباید انگيزه دنيايي داشته باشند

نماينده ولي فقيه در كاشان گفت: تصور برخي افراد اين است كه ورود به حوزه علميه سكوي پرتاب آنها است و اين در حالي است كه معارف الهي بايد به گونه اي تبيين شود كه طلاب انگيزه دنيايي نداشته باشند.
کد خبر: ۸۸۹۸۳۷۸
|
۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۴

نماينده ولي فقيه در كاشان گفت: تصور برخي افراد اين است كه ورود به حوزه علميه سكوي پرتاب آنها است و اين در حالي است كه معارف الهي بايد به گونه اي تبيين شود كه طلاب انگيزه دنيايي نداشته باشند.به گزارش خبرنگار خبرگزاري بسیج در كاشان، آيت الله عبدالنبي نمازي، بعد از ظهر امروز در ديدار مسؤول بسيج اساتيد حوزه علميه استان اصفهان و کاشان با اشاره به اينكه بسيج روحانيت از زمان جنگ تا كنون فعاليت دارد، گفت: تفاوت بسيج اساتيد حوزه علميه با بسيج طلاب و روحانيان در حوزه علميه به لحاظ محتوايي و عملي است.

وي بر استخراج آيات قرآني مرتبط با بسيج تأكيد كرد و افزود: يكي از نيازهاي امروز بسيج سندسازي بسيج است كه بايد در دستور کار بسيجيان قرار گرفته و تا رسيدن به نتيجه دنبال و پيگيري شود.

آيت الله نمازي همچنين بر لزوم آموزش اصول نظامي از سوی اساتيد حوزه علميه تأكيد كرد و يادآور شد: اساتيد بسيج بايد منظم و دقيق باشند و اين نظم و دقت اساتيد بسيجي بايد در عمل آنها ظهور و بروز داشته باشد چرا كه نظم و انضباط و دقت مهمترين مؤلفه بين اساتيد بسيجي با اساتيد غير بسيجي است.  

وي در ادامه با اشاره به اينكه اساتيد بسيجي حوزه علميه بايد با طلاب انس و الفت بيشتري داشته باشند از تواضع به عنوان يكي از ويژگي اساتيد بسيجي حوزه علميه نام برد و عنوان كرد: فروتني و تواضع اساتيد بسيجي از جمله ويژگيها و شاخصه هايي است كه مي تواند براي طلاب جاذبه داشته باشد.  

نماينده ولي فقيه در كاشان همچنين بر تواضع و اخلاق مداري اساتيد بسيج حوزه علميه تأكيد كرد و با اشاره به اينكه كلام و سخن اساتيد بسيجي حوزه علميه بايد الگوي طلاب باشد، اظهار داشت: تصور برخي افراد اين است كه ورود به حوزه علميه سكوي پرتاب آنها است و اين در حالي است كه معارف الهي بايد به گونه اي تبيين شود كه طلاب انگيزه دنيايي نداشته باشند.

آيت الله نمازي در ادامه بر اخلاق مداري و تدين افرادي كه وارد حوزه علميه مي شوند تأكيد كرد و لزوم تبيين شاخص هاي اساتيد مومن و انقلابي حوزه را يادآور شد و اظهار داشت: امر به معروف و نهي از منکر يکي از اين شاخص‌ها است، بنابراين اساتيد حوزه علميه نبايد نسبت به ترک واجبات بي‌تفاوت باشند.

وي همچنين غرور علمي را خطرناک خواند و با اشاره به اينكه در مکارم الاخلاق غرور مفسد اخلاق اعلام شده است، گفت: استاد بسيجي حوزه علميه در تدريس بايد نمونه باشد و اين هنر را داشته باشد كه بتواند مشکل‌ترين مطالب را با ساده ترين روش در کوتاه‌ترين زمان به تمامي مخاطبان خود با ضريب هوشي مختلف منتقل كند.
ارسال نظرات