بسیج رسانه آذربایجان شرقی در بیانیه ای ضمن گرامیداشت سالروز شهادت محمود صارمی، پاسداست فرهنگ و ایثار را مشخصه مشترک شهید و خبرنگار عنوان کرد.
کد خبر: ۸۸۹۸۳۷۰
|
۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، در متن این بیانیه آمده است؛ 17مرداد سالروز شهادت محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی در مزارشریف افغانستان به نام روز خبرنگار نامگذاری شده است.

وجه نامگذاری سالروز شهادت یک خبرنگار به عنوان «روز خبرنگار» نه تنها یادآور جایگاه پاسداشت فرهنگ ایثار و شهادت در فرهنگ کشورمان است بلکه می‌تواند اشاره‌ای به برخی از مشخصه‌های مشترک بین شهید و خبرنگار نیز داشته باشد که خلوص و شجاعت از این ویژگی‌هاست؛ خلوص در جریان انعکاس خبر و شجاعت در مسیری که خبرنگار را آماده شهادت در راه آرمان‌های خود هم می‌کند.

در جهان امروز نقش بی بدیل رسانه ها بر هیچ کس پوشیده نیست و امپراتوری رسانه ای جهان که در اختیار آمریکا و صهیونیست ها قرار دارد تلاش می کند در قالب جنگ نرم خواسته های خود را به جهان تحمیل کند.

امروز یک پیچ تاریخی در مقابل انقلاب اسلامی قرار دارد، در شرایط کنونی و بحرانی منطقه، نقش رسانه ها بسیار مهم است، دشمن با استفاده از امپراطوری رسانه خود درصدد انگاره سازی و وارونه جلوه دادن واقعیت هاست.

دشمنان مهین اسلامی مان بعد از شکست کامل در جبهه های مختلف مرزهای فکری و عقیدتی مردم ایران اسلامی بویژه جوانان را در قالب جنگ نرم مورد هدف قرارا داده و در این ورطه از هیچ کاری فروگذاری نمی کند.

گفتمان‌سازی، جریان‌سازی و روشنگری رسانه‌ای در این راستا از اولویت‌های کاری اصحاب رسانه است، امروز وظیفه ماست که بتوانیم در جنگ رسانه ای نابرابر که در صدد خدشه دار کردن چهره انقلاب اسلامی و ممانعت از ارسال پیام انقلاب به دنیا است، مقابله کنیم و با قلم و اراده آهنین و اخلاق مداری خود بتوانیم پیام انقلاب را به دنیا برسانیم

بسیج رسانه آذربایجان شرقی که با هدف ایجاد انسجام و هم دلی در اصحاب رسانه و انقلابی کردن فعالان رسانه ای تشکیل شده است، ضمن گرامیداشت  و تبریک این روز به تمامی همکاران خود در صحنه اطلاع رسانی بویژه خبرنگاران استان، از تمام فعالان رسانه ای می خواهد که با مدنظر قراردادن اخلاق و نگاه حرفه ای، نقش ارزنده و برجسته خود را نشان دهند و برگ زرینی را در تاریخ انقلاب به نمایش بگذارند، و همچنین از مسئولان می خواهد با مد نظر قرار دادن شان و مقام جایگاه ویژه و اثر گذار خبرنگار و رسانه ها، باور و ایده های رسانه های خود را بالا برده و در مسیر کرامت و تکریم خبرنگاران حرکت کنند، بی شک حمایت مسئولان از اصحاب رسانه همواره موجب پویایی و توسعه استان خواهد شد.
ارسال نظرات