خبرهای داغ:
در ششمین جشنواره بین المللی فیلم شهر صورت گرفت:

افتخار آفرینی مستند تلویزیونی «گراند هتل»

مستند تلویزیونی «گراند هتل» در ششمین جشنواره بین المللی فیلم شهر خوش درخشید.
کد خبر: ۸۸۹۸۳۶۲
|
۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، اکبری مدیر دفتر و روابط عمومی صداوسیمای مرکز قزوین اظهار کرد: مستند تلویزیونی «گراند هتل» که از تولیدات فاخر و ممتاز صداوسیمای مرکز قزوین است موفق شد جایزه  بهترین تحقیق و پژوهش را در حیطه ی فیلم های مستند به خود اختصاص دهد.
اکبری گفت: این مستند برای رسیدن به بخش نهایی جشنواره رقابتی تنگاتنگ را پشت سرگذاشت تا موفق شد به جمع 26 اثر نهایی جشنواره راه یابد؛ سپس دراین مرحله توانست جایزه ی بهترین تحقیق و پژوهش را در حیطه ی فیلم های مستند از آن خود کند.
وی  افزود: مستند تلویزیونی گراند هتل به تهیه‌کنندگی ابوالفضل سروش مهر به مدت 60 دقیقه در صداوسیمای مرکز قزوین تهیه و تولید شد.

ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم شهر از 9 تا 14 مردادماه به دبیری سیدعلی احمدی در پردیس سینمایی ملت برگزار ‌شد.

اکبری بیان داشت: مستند گراند هتل» باهدف معرفی این هتل به‌عنوان اثری تاریخی در قزوین و همچنین نخستین نمونه‌های هتل به شیوه مدرن و اروپایی در سیمای مرکز قزوین تهیه و تولید شد.
 گراند هتل قزوین به‌واسطه‌ی پیشینه‌ی تاریخی‌اش شاهد تحولات عظیم و مؤثری در تاریخ معاصر ایران بوده است، گراند هتل اتاق فکر کودتای سیاه بود که انگلیسی‌ها در ایران به راه انداختند و ملاقات نهایی میان رضاخان و آیرونساید انگلیسی برای اجرای کودتا در ۲۳ دی‌ماه ۱۲۹۹ در گراند هتل قزوین صورت گرفت؛ که نهایتاً کودتا در سوم اسفند ماه همان سال به وقوع پیوست.

 این هتل تا پایان دوران پهلوی دوم در قزوین فعال بود که بعد از آن به دلیل فرسودگی متروکه شدو هم اینک جزئی از مجموعه ی دولتخانه ی صفوی است.

1001/پ30/ب
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار