خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه ملایر:

خداوند انسان را برای شناخت آفرید

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه ملایر با اشاره به حدیثی از امام حسین(ع) گفت: خداوند انسان را برای شناخت آفرید و این شناخت برای انسان عبادت و بی نیازی می آفریند.
کد خبر: ۸۸۹۸۳۰۳
|
۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۶
خداوند انسان را برای شناخت آفرید
به گزارش خبرگزاری بسیج از ملایر، حجت‌الاسلام الله کرم شیرزادی در مراسم اختتامیه دوره تکمیلی بسیج با اشاره به فلسفه خلقت انسان اظهار داشت: در طول تاریخ همواره یک سئوال در ذهن انسان را به خود مشغول داشته است و آن مسئله خلقت است.

وی افزود: یکی از مسائلی که روزگار نخستین تا عصر حاضر همواره مورد توجه عموم مردم و به ویژه اندیشمندان بوده است این بوده که مسئله خلقت انسان چیست؟ انسان برای چه خلق شده است؟ آیا در این زمینه حکمتی وجود دارد یا خلقت انسان امری عبث و خارج از فلسفه و حکمت است؟

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه ملایر با اشاره به آیه «وَمَا خَلَقْتُ الْجِنَّ وَالْإِنسَ إِلَّا لِيَعْبُدُونِ» گفت: در این آیه شریفه هدف از خلقت چیزی نیست جز عبادت خالق و اینکه خلقت به معنای عام کلمه به کار رفته است .

وی افزود: به عبارت دیگر خلقت تمام ماسوای الله منظور است نه فقط خلقت انسان، یعنی تمام مخلوقات به عبادت خداوند متعال می پردازند به همین خاطر است که در تاریخ آمده است نبی مکرم اسلام (ص) صدای ذکر و تسبیح سنگ ریزه ها را می شنید .

شیرزادی با اشاره به حدیثی از امام حسین(ع) گفت: خداوند انسان را برای شناخت آفرید و این شناخت برای انسان عبادت و بی نیازی می آفریند زمانی که انسان جایگاه خدا را عالم در هستی بشناسد و بفهمد که غیر خدا در برابر وجود مطلق باری تعالی ذره ای حساب نمی شود عبادتش رنگ دیگری به خود می گیرد و بهتر عبادت می کند.

وی بیان کرد: عبادتی که برمبنای شناخت نظام هستی باشد خالص‌تر،عمیق‌تر و پایدارتر است و این نوع عبادت انسان را از غیر خدا بی نیاز می کند همین نوع عبادت است که اولیاء دین را به مقام قرب الهی می رساند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات