خبرهای داغ:
مسابقه نامه ای به امام رضا علیه السلام ویژه کودکان و نوجوانان در شهرستان برخوار برگزار می شود
کد خبر: ۸۸۹۸۲۷۰
|
۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۵
به گزارش خبرنگار بسیج از برخوار؛ مسابقه نامه ای به امام رضا علیه السلام ویژه کودکان و نوجوانان در شهرستان برخوار برگزار می شود.

مسئول کتابخانه های عمومی شهرستان برخوار گفت: به مناسبت ولادت هشتمین اختر تابناک آسمان ولایت و امامت، حضرت امام رضا (ع) همچنین خواهر بزرگوارشان بانو فاطمه معصومه (س) و دهه کرامت مسابقه ای با عنوان «نامه ای به امام رضا» ویژه کودکان و نوجوانان در سطح کتابخانه های عمومی شهرستان برگزار می کند.

حسین رحمتی افزود: این برنامه کاملا فرهنگی مذهبی بوده و مجموعه ای از دلنوشته های بی پرده و پاک کودکان و نوجوانان شهرستان خواهد بود که امکان جمع آوری و تجمیع خواهد داشت و در صورت تایید از طرف اداره کل برای تولیت آستان مقدس آن بزرگوار ارسال خواهد شد.

وی در ادامه اظهار کرد: علاقمندان می توانند دلنوشته های خود را تا پایان مردادماه به کتابخانه های عمومی شهرستان تحویل دهند.

برگزاری کلاس های تابستانه کتابخانه بقیه اله (عج) سین

رحمتی ادامه داد: کتابخانه بقیه الله الاعظم به منظور پرکردن اوقات فراغت کودکان و نوجوانان در ایام تابستان اقدام به برگزاری کلاس های آموزشی قرآن و نقاشی کرده است که تا کنون قریب به ۱۰۰ نفر در این کلاس ها شرکت کرده اند.
این مسئول خاطرنشان کرد: طرح تابستانی در کتابخانه، علاوه بر پر کردن اوقات فراغت به ترویج فرهنگ کتابخوانی می پردازد و با هدف پرورش خلاقیت و نوآوری در کودکان و نوجوانان برگزار می شود.

وی یادآور شد: کتاب، اصلی‌ترین ابزار در فعالیت‌های کتابخانه است؛ بنا بر این همه فعالیت‌های فرهنگی،هنری کتابخانه هم‌سو با این مهم برنامه‌ریزی می‌شود.

برگزاری طرح مهریاری کتاب در برخوار

مسئول کتابخانه های عمومی برخوار از برگزاری طرح مهریاری کتاب برای اولین بار با هدف تشویق و ترغیب کودکان آینده ساز ایران اسلامی به مطالعه کتاب نیز خبر داد و گفت: این طرح در کتابخانه مولی الموحدین علیه السلام شهر خورزوق برگزار می شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: در این طرح ویژه، گروه علاقه مند سنی ( ب ) در بخش کودک کتابخانه دوشنبه ها عصر ساعت ۱۷، توسط مبینا فروهر کارشناس علوم تربیتی در زمینه علاقه مندی پایدار کودکان و نوجوانان به کتاب و کتابخوانی فعالیت می کنند.

وی هدف از این طرح را ایجاد زمینه لازم برای آشنایی و دستیابی آسان تر کودکان و نوجوانان به کتاب و کتابخوانی عنوان کرد و گفت: انتظار می رود در پایان دوره، شرکت کنندگان برای انتخاب دقیق تر کتاب و بازخورد نسبت به کتاب و کتابخوانی مهارت های لازم را کسب کرده باشند.

رحمتی اظهار کرد: این طرح که در جلسه اول با حضور والدین و آشنایی آن ها برگزار شد در ادامه به آشنایی کودکان با کارگاه و ایجاد ارتباطی صمیمانه و متقابل و گروه بندی آن ها، همچنین ارائه لیست کتاب های خوانده شده یا خریداری شده توسط کودکان و ارائه سه عنوان از کتاب های مذکور به دوستانشان و تشکیل کتابخانه با مسئولیت اعضای گروه ها در کارگاه و دیگر برنامه ها در حال پیگیری است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها