خبرهای داغ:
حجت الاسلام احمدی گفت: استان قم به نسبت جمعیت خود بیشترین پشتیبانی و استقبال از راهپیمایی اربعین را داشته است و حدود ۶ درصد از جمعیت استان در سال گذشته به این مراسم عظیم اعزام شده اند.
کد خبر: ۸۸۹۷۹۵۰
|
۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۰


به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت الاسلام حسین احمدی در جلسه ستاد اربعین که روز گذشته در استانداری قم برگزار شد با اشاره به فعالیت های انجام شده در راستای بهبود کیفیت خدمات ارائه شده به زائران اربعین حسینی(ع) عنوان کرد: با برنامه ریزی انجام شده قرار است موکب هایی که امسال در مسیر پیاده روی اربعین دایر می شوند پروانه فعالیت دریافت کنند و تاکنون نیز این پروانه فعالیت برای 13 موکب از موکب های 20 گانه قم صادر شده است.

وی افزود: یکی از مشکلاتی که در موضوع اربعین وجود دارد، بحث گمرک و عبور کامیون هایی است که برای پشتیبانی موکب ها اعزام می شوند و باید از هم اکنون چاره ای برای این مسأله اندیشیده شود تا مشکلاتی که سال گذشته در این بخش وجود داشت مرتفع شود.

رییس ستاد بازسازی عتبات استان قم تصریح کرد: سال گذشته بیش از 2 هزار کامیون از ایران وظیفه ارسال امکانات را برعهده داشتند که از این تعداد  197 کامیون متعلق به استان قم بوده است که تمامی آنها کمک های مردمی و نذورات بوده که جا دارد تشکر ویژه ای از مردم متدین قم داشته باشیم.

حجت الاسلام احمدی با اشاره به ضرورت برگزاری نشست های توجیهی با صاحبان موکب های اربعین خاطرنشان کرد: سال گذشته بی حاشیه ترین موکب ها متعلق به استان قم بودند ولی نیاز است تا با برگزاری نشست هایی با صاحبان این موکب ها، مسائل فرهنگی و ملاحظات امنیتی به آنها آموزش داده شود.

وی اضافه کرد: برای اربعین امسال پیش بینی شده است که 65 هزار نفر از زائران پاکستانی از مرز شلمچه به عراق سفر کنند و کاروان های متعلق به طلاب غیر ایرانی نیز از این مرز به کشور عراق اعزام می شوند.

رییس ستاد بازسازی عتبات قم تأکید کرد: استان قم به نسبت جمعیت خود بیشترین پشتیبانی و استقبال از راهپیمایی اربعین را داشته است و حدود 6 درصد از جمعیت استان در سال گذشته به این مراسم عظیم اعزام شده اند.

حجت الاسلام احمدی در پایان خاطرنشان کرد: بیشترین تعداد موکب ها به نسبت جمعیت نیز متعلق به استان قم است و سال گذشته در هر وعده 115 هزار نفر از سوی این موکب ها اطعام شده اند و 75 هزار نفر نیز اسکان داشته ایم که بیش از دو برابر سهمیه استان است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها