خبرهای داغ:
رئیس مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: چهارمین جشنواره سراسری شعر طلاب (اشراق) با هدف استعداد یابی شاعران حوزوی در قم برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۸۹۷۹۴۸
|
۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، محمد حسنی ظهر یکشنبه در مصاحبه مطبوعاتی که در مرکز همایش‌های بین‌المللی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد، اظهار داشت: چهارمین جشنواره سراسری شعر طلاب (اشراق) با هدف تشویق و ترغیب طلاب شاعر و استعدادیابی شاعران حوزوی در قم برگزار می‌شود.

وی بیان داشت: با توجه به آرمان‌های حوزه علمیه انقلابی لازم است موضوعاتی برای گفتمان سازی مطرح شود و این یکی دیگر از اهداف جشنواره است.

رئیس مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: جنبه بین المللی جشنواره از دیگر جنبه‌های جشنواره شعر اشراق است و در این باره پوستر جشنواره به پنج زبان عربی، اردو، انگلیسی، اسپانیایی و ترکی ترجمه شده است.

وی افزود: قطعا نشست‌هایی قبل از برگزاری مراسم اختتامیه جشنواره برگزار می‌شود و در این جهت نشست‌هایی در تبریز، اهواز، مشهد و قم با موضوعات شعر مدرن شعر مذهبی کودک و نوجوان به زبان خارجی برگزار خواهد شد.

حسنی ادامه داد: نشست‌هایی نیز در سوریه و نجف در صورت انجام هماهنگی‌های لازم برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این جشنواره ویژه شاعران حوزوی است، افزود: کلاسیک، نو و کودک و نوجوان بخش‌های جشنواره است و موضوع بخش ویژه آن نقد هنرمندانه جاهلیت مدرن و وصف شکوه‌مندانه دفاع از حریم و حرم اهل بیت(ع) است.

رئیس مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم بیان کرد: یکی از تفاوت‌های این دوره با دوره‌های قبل تعداد بیشتر برگزیدگان است به طوری که ۳۵ نفر برگزیده و پنج نفر به طور ویژه انتخاب می‌شوند.

وی تصریح کرد: مهلت ارسال آثار ۳۰ مهرماه سال جاری است و علاقمندان برای ارسال آثار به سایت رسمی جشنواره به نشانی www.eshragh.ir مراجعه کنند.
ارسال نظرات