خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در استان همدان:

جامعه به دلیل فقر فرهنگی نگاه پایینی به جایگاه خبرنگاری دارد /کار خبرنگاران هدایت و بیداری مردم است

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه جامعه به دلیل فقر فرهنگی نگاه پایینی به جایگاه خبرنگاری دارد، گفت: ارزش کار خبرنگاران بالا و در محضر الهی بسیار مقدس است بنابراین نباید در اطلاع رسانی قضاوت مردم مورد توجه قرار گیرد.
کد خبر: ۸۸۹۷۹۲۹
|
۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۲
جامعه به دلیل فقر فرهنگی نگاه پایینی به جایگاه خبرنگاری دارد /کار خبرنگاران هدایت و بیداری مردم است
به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، آیت الله غیاث الدین طه محمدی ظهر امروز در آستانه روز خبرنگار در جمع اصحاب رسانه همدان با اشاره به آمار خبرنگاران آن را از نظر کمی و کیفی بسیار مطلوب دانست و اظهار داشت: هر اندازه خبررسان مطلوب باشد خبرهای ضروری و اورژانسی سریع، به موقع و با اعتماد بالا به مردم می رسد.

وی با تاکید بر ضرورت اطلاع رسانی به موقع اخبار و رویدادها عنوان کرد: خبررسانی درست و به موقع از اهمیت ویژه ای برخوردار است چرا که مانع از ایجاد فاجعه و حوادث بزرگ می شود.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه خبررسانی به موقع پیشرفت جامعه را به دنبال دارد، افزود: در صورت خبررسانی به موقع، رویدادها به راحتی قابل کنترل است به طوری که می توان از جان، مال، ناموس، امنیت و کشور به خوبی محافظت کرد در غیر این صورت خبر ارزش خود را از دست می دهد و در مواقع حساس و بحرانی کنترل از دسترس خارج است.

وی با بیان اینکه افراد در ارگان ها به دلیل بی اطلاعی از ارزش و قداست کار خود ، عشقی به کار ندارند، گفت: این امر اثرات زیانباری به دنبال دارد ولی چنانچه اصحاب رسانه به نتیجه و ارزش کار خود واقف باشند با انگیزه بالا بدون توجه به مادیات کار خود را در راستای خدمت، احسان و نجات مردم ادامه خواهند داد.

محمدی نگاه مادی اصحاب رسانه به خبررسانی را موجب از بین رفتن انگیزه و علاقه کاری دانست و تصریح کرد: خبررسانی به موقع فارغ از توجه به مادیات، اجر والایی به دنبال دارد.

وی با بیان اینکه جامعه به دلیل فقر فرهنگی نگاه پایینی به جایگاه خبرنگاری دارد، اضافه کرد: ارزش کار خبرنگاران بالا و در محضر الهی بسیار مقدس است بنابراین نباید در اطلاع رسانی قضاوت مردم مورد توجه قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان در ادامه سخنان خود با تبیین ویژگی های خبرنگار از منظر اسلام بر عادل بودن خبرنگار تاکید و بیان کرد: چنانچه خبرنگار از صحت و سلامت خبر مطمئن نشد نباید آن را اطلاع رسانی کند.

وی با تاکید بر رعایت اصول اخلاقی در انعکاس اخبار، کوشش برای تامین منافع شخصی در انعکاس اخبار را کاری ناپسند دانست و عنوان کرد: خبرنگاران باید بدون اظهار نظر و قصد و غرض و با مر حق اخبار را انعکاس دهد چراکه در صورت دخالت نظر خود اجر کار خبرنگاری به کلی از بین می رود.

محمدی با بیان اینکه دین بر حدیث و قرآن ایستاده است، گفت : بر اساس روایت اگر واسطه ها و خبرنگار عادل نباشد و بی تقوایی کند آن خبر حجت نیست و ساقط است.

وی با تاکید بر اینکه اصحاب رسانه باید آنچه را که در چارچوب دین است عملی و از خطوط قرمز عبور نکنند، افزود : در این صورت کار شما یک عبادت است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه در صورت دخالت خواسته ها، عوامل دنیایی و اظهار نظر شخصی خبرها وارونه به مردم می رسد، تصریح کرد : در این صورت حق، باطل و باطل، حق و مجازات اخروی به دنبال دارد.

وی با اشاره به مراتب خبرنگاری، خبر رسانی این عالم را جزو واجبات دانست و یادآور شد: بالاتر از خبرنگاری دنیایی ، خبر رسانی از عالم آخرت است که پیامبران الهی برای بیداری و آگاهی مردم خبر آخرت را برای انسان ها آورده اند.

محمدی در همین خصوص اضافه کرد: پیامبران با آوردن اخبار عالم آخرت می خواهند انسان ها را از خواب غفلت بیدار کنند ولی انسان به دلیل حس خود خواهی و لجبازی آن را انکار می کند.

وی با تاکید بر رعایت دقت در انعکاس اخبار یادآور شد : خبرنگاران باید در گفتار و نوشتن دقیق باشند چراکه با کم و زیاد شدن یک نقطه ممکن است فاجعه ای جبران ناپذیر به بار بیاورند.

امام جمعه همدان خاطرنشان کرد: لازم است خبرنگاران علاوه بر انعکاس اخبار دنیایی یک سلسله خبرهایی که بیرون از مرز این دنیا است در کار و خبر خود برای هدایت و بیداری مردم نشر دهند که این اقدام ارزش والایی نیز دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات